هدیه کودک غزه‌ای اشک مجری آمریکایی را درآورد

یک مجری آمریکایی به خاطر هدیه کودکی از غزه که یک جراح آمریکایی به او داد، در برابر گریه روی آنتن مقاومت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، جوی رید، روزنامه‌نگار آمریکایی، مجری شبکه MNBC، با جراح آمریکایی «عرفان گالاریا» که اخیراً از غزه بازگشته و رنج ساکنان نوار را روایت می‌کند، مصاحبه ای انجام داده است.

پس از این گفتگو، دکتر عرفان به جوی رید، هدیه ای از بچه های غزه داد که این اقدام اشک بر چشمان مجری حدقه زد را و خیلی تلاش کرد تا به روی خود نیاورد و همین امر در شبکه‌های اجتماعی بازتاب فراوانی داشت.

گالاریا گفت: آنچه من و تیمم در غزه با آن مواجه شدیم، یک بحران انسانی غیر عادی و باورنکردنی بود. نزدیک به یک میلیون غیرنظامی آواره برای سرپناه، غذا و آب مبارزه می‌کنند.

این جراح آمریکایی گفت: کل سیستم مراقبت‌های بهداشتی در غزه کاملاً فرو ریخته است. در طول اقامت ما در بیمارستان اروپایی غزه  که برای مراقبت از ۳۰۰ بیمار طراحی شده بود، هزار بیمار را در راهروها، جاده ها، پله ها و اتاق های انبار مداوا کردیم. پتوها یا ملحفه هایی را در خیابان ها آویزان می کردیم تا فضاهای کوچکی برای حفظ حریم خصوصی ایجاد کنیم. آنها از سوءتغذیه و کم آبی رنج می بردند و این منجر به بروز مشکلات پزشکی بیشتری برای آنها شده است.

گالاریا در مورد شرایط پزشکان گفت: پزشکان از همان مشکلاتی که بقیه فلسطینی‌ها داشتند، رنج می‌بردند، اما آنها نیز خسته و فرسوده بودند. من روی کف اتاق عمل می‌خوابیدم زیرا جای دیگری برای من وجود نداشت.

وی ادامه داد: ما احساس می‌کردیم که تلفات غیرنظامی زیاد و نگران‌کننده است. واقعاً تفاوتی بین هدف قرار دادن شبه‌نظامیان و غیرنظامیان وجود ندارد.

مهدی حسن، مجری سابق شبکه MNBC گفت:  لحظه ای تاثیرگذار که دوستم دکتر عرفان که از غزه برگشته بود، هدیه ای از بچه های غزه به جوی رید داد.

کد خبر 1751116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha