جوان نیروی زبده یک کشور است/ جوانان همیشه در انتظار و امید روز بهتر هستند

حجت الاسلام لیوانی گفت: جوان نیروی عمده و زبده یک کشور است و در همه صحنه ها نقش مهم و تاثیرگذاری داشته و دارد.

حجت الاسلام محمدقاسم لیوانی با تبریک ۱۱ شعبان، ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: امروز به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) روز جوان نامگذاری شده است و جوانان از جهات مختلف روحی، جسمی و فکری دارای نیرو هستند.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم مراحل عمر انسان را به چهار مرحله تقسیم کرده است، افزود: کودکی، جوانی، میانسالی و پیری یا سالمندی از مراحل عمر انسان از سوی خداوند است.

وی ادامه داد: خداوند برای هر دوره ای یک نامی تعیین کرده است که دوران جوانی را تعبیر به قوت کرده و فرموده است؛ شما از دوران ضعیفی و کودکی به دوران قوت رسیده اید.

حجت الاسلام لیوانی تاکید کرد: در این دوره جوان باید از موقعیت و فرصت خودش برای تحصیل علم، تهذیب نفس، فعالیت های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استفاده کند.

جوان بیشترین بهره را از دوران جوانی ببرد

وی با بیان اینکه از جوانان کارهایی برمی آید که از کودک و میانسال و پیری برنمی آید، گفت: جوان باید از دوره جوانی خودش بهترین و بیشترین بهره را برای فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی ببرد.

امام جمعه موقت گرگان افزود: با نگاه به تاریخ گذشته مشاهده می کنیم که کارهای مهم در همه کشورها توسط جوانان انجام شده است.

وی اظهارداشت: جوان نیروی عمده و زبده یک کشور است و در همه صحنه ها نقش مهم و تاثیرگذاری داشته و دارد.

حجت الاسلام لیوانی خاطرنشان کرد: حضرت علی اکبر(ع) در جوانی در کنار پدر خود در میدان جنگ حضور یافت و با دشمنان جنگید.

قلب جوان هر چیزی را نپذیرد

وی گفت: جوان قلب سالمی دارد و در روایات هم بیان شده که قلب جوان، قلب پاکی است و باید مراقب بود تا هر چیزی وارد این قلب پاک نشود.

امام جمعه موقت گرگان افزود: قلب جوان همچون یک زمین خالی است و هر چه که در این زمین خالی پاشیده شود همان سبز می شود و باید خیلی مراقب دل جوان بود تا قلب جوان هر چیزی را نپذیرد.

وی تاکید کرد: باید آداب و رسوم و اخلاق و عقاید خوب در قلب جوانان نفوذ یابد تا یک جوان خوب و شایسته شود.

حجت الاسلام لیوانی اظهارامیدواری کرد: جوانان ما با تبعیت از حضرت علی اکبر(ع)، جوانان خوب، شایسته و مفیدی برای کشور باشند.

وی با اشاره به عنوان روز جوان، انتظار و مقاومت، گفت: جوانان برعکس افراد مسن همیشه امیدوار هستند و انتظار به معنای امیدواری برای زندگی بهتر، مسکن، شغل و همسر خوب است و جوانان همیشه در انتظار و امید روز بهتر هستند.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه مقاومت به معنای صبر و حوصله است، افزود: جوانان برای رسیدن به چنین جایگاهی باید مقاومت کنند و صبور باشند.

کد خبر 1751131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha