از اجرای طرح ده شب ده منبر در مساجد تا برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در کرمانشاه

حجت الاسلام احمدی گفت: بمناسبت فر راسیدن اعیاد شعبانیه برنامه های مختلفی در سطح استان کرمانشاه توسط بنیاد فرهنگی مهدویت برگزار می شود.

حجت الاسلام مسعود احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برنامه و جشن های نیمه شعبان، گفت: ایام ماه شعبان به ویژه نیمه شعبان فرصتی است که از دو منظر معرفت افزایی و شناخت امام زمان (عج) شیعیان استفاده کنند و ارادت خود را به ساحت مقدس ایشان ابراز دارند و بدون شک ظهور آن حضرت و تعجیل در امر فرج آن یگانه خلیفه الهی و خلف یکتای همه ی انبیاء مرسلین و ائمه طاهرین، نجات همگان را از جهالت و ضلالت و گمراهی بدنبال خواهد داشت.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در استان کرمانشاه افزود:نیمه شعبان سالروز تولد حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم شیعیان است که در دوران غیبت به سر می‌برد. در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شب‌ها دانسته شده و گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده‌داری و اعمال مذهبی مشغول می‌شوند. برخی از اهل سنت و طریقت‌های تصوف نیز به فضیلت این شب معتقدند.

وی خاطر نشان کرد:جشن نیمه شعبان از جشن‌های بزرگ شیعیان است که به مناسبت میلاد امام مهدی(عج) برگزار می‌شود و در روایات نقل شده از پیامبر اکرم(ص) و امامان شیعه بر اهمیت شب‌زنده‌داری و عبادت در شب نیمه شعبان تأکید دارد؛ از جمله در روایتی آمده است: جبرئیل در شب نیمه شعبان پیامبر(ص) را از خواب بیدار کرد و به برپایی نماز، قرائت قرآن، دعا و استغفار در این شب سفارش کرده است.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه جوانان، کانون شور و هیجان، مرکز نشاط و سلامت، قلب تپنده و سرمایه آینده یک ملت است از این رو در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی  بخصوص اعیاد شعبانیه می بایست توجه ویژه‌ای به این نسل شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در استان کرمانشاه با اشاره به برنامه های دهه مهدویت استان کرمانشاه  که با شعار «مهدویت ، مشارکت، مقاومت» در حال برگزاری است، اظهار کرد: اعزام مبلغین تخصصی مهدویت به نشست ها، جلسات دعا و جشن ها در دانشگاه ها، مدارس، مساجد، بقاع، پادگان ها، تهیه و توزیع اقلام فرهنگی مهدوی با پشتیبانی اداره اوقاف و امور خیریه و دیگر نهادها، برگزاری مسابقات، برپایی ایستگاه های صلواتی، مسابقه بزرگ «او خواهد آمد» به مناسبت میلاد باسعادت یگانه منجی عالم بشریت، حضرت ولی عصر (عج) از برنامه های بنیاد مهدویت در کرمانشاه است.

وی با اشاره به برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان، گفت: یکشنبه ۶ بهمن ماه جاری جشن بزرگ نیمه شعبان همراه با برنامه های شاد و متنوع  برنامه ویژه جشن یک کیلومتری  روز نیمه شعبان با همکاری ارگان های مختلف در بلوار طاقبستان برگزار می شود، همچنین مراسم دعای ندبه دهه مهدویت در حسینیه گلزار شهداء کرمانشاه روز جمعه ۴بهمن ماه جاری راس ساعت ۷ صبح همراه با سخنران حجت الاسلام دکتر نصرالله پور عضو انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به برگزاری مراسم پر فیض احیا و شب زنده داری نیمه شعبان در کرمانشاه، تصریح کرد: این مراسم همراه با قرائت ادعیه و اعمال شب نیمه شعبان ویژه دانشجویان، اساتید، کارکنان و خانواده‌ها  شنبه پنجم اسفند ماه جاری از ساعت ۲۳ شب در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه رازی برگزار خواهد شد.

وی افزود:اجرای صبحگاه مهدوی ، تولید و نشر محتواهای مهدوی، برگزاری دوره ای کوتاه مدت معارف مهدوی، اهدا کتب مهدوی به کتابخانه ها و مساجد، برگزاری مسابقه ملی نقش خاتم در استان با موضوع حفظ چهل حدیث مهدوی با ۴۰هدیه ۵۰۰هزار تومانی، اجرای طرح پاتوق آخرالزمانی در مدارس با محوریت پاسخ به شبهات، اجرای شب شعر مهدوی، فعال سازی اجتماعات مهدوی، برنامه احیا شب نیمه شعبان در نقاط مختلف استان، برپایی پویش ملی «مرا دریاب» با قرائت و پخش دعای الهی عظم البلاء و بانگ 'لبیک یا مهدی' در شب نیمه شعبان و با همراهی مساجد، بقاع متبرکه، مهدیه‌ها وحسینیه‌ها و انعکاس و پخش آن از صداوسیما از شاخص ترین برنامه های ایام نیمه شعبان در کرمانشاه است.

کد خبر 1751146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha