باید نوجوانان و جوانان در شان انقلاب و نظام اسلامی تربیت شوند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر تربیت دینی، علمی، سیاسی و اجتماعی نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی، گفت: باید تلاش کرد نوجوانان و جوانان در شان انقلاب و نظام اسلامی تربیت شوند.

آیت الله «سید نصیر حسینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: امام علی (ع) در خطبه ۴۵ نهج البلاغه همه ما را نصیحت فرمودند:«این دنیا جایگاهی است که فنا بر پیشانی آن نوشته شده و برچیده خواهد شد که این فنای دنیا آشکار بوده و جلوی چشم های ما فنا به نمایش در می آید».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با ذکر مثالی در همین زمینه مبنی بر اینکه درختان در بهار شکوفه داده و سرسبز می شوند و در پاییز خزان آنها بوده، گفت: جوانان بانشاط و نیرومند پیر می شوند و پیران خسته و شکسته امروز، جوانان نیرومند پرنشاط دیروز بودند و پیرمردها و پیرزن های امروز استخوان های فردا هستند و همه ما از این دنیا خواهیم رفت و فناپذیری دنیا به ما نشان داده می شود.

وی با بیان اینکه فناپذیری بر پیشانی دنیا نوشته شده و همه باید از این دنیا به عالم باقی کوچ کنند، ادامه داد: دنیا جاذبه های بسیاری داشته، شیرین و سرسبز است و انسان را گرفتار می کند که این موضوع مثال مار است که با نگاه به خط و خال های آن می توان لطیف و زیبا بودن مار را مشاهده کرد، ولی همین مار در درون سمی کشنده دارد.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه وقتی انسان حقیقت دنیا، حقیقت خود و آخرت را درک نکرد دست به هرکاری می زند و بدبخت خواهد شد، افزود: انسانی که قرار است از این دنیا کوچ کند باید بهترین توشه ها را برای خود فراهم کند که همانا نماز، روزه، کمک به فقرا و نیازمندان، قرائت قرآن، ذکر، احترام به والدین، زیارت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ... توشه راه انسان به سوی عالم آخرت است.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: به اندازه گذران زندگی باید درخواست داشت و این به معنای کار و تلاش نیست، بلکه انسان برای رسیدن به سعادت، کمال، خوشبختی و عاقبت بخیری در دنیا و آخرت باید تلاش کرد.

آیت الله حسینی ضمن تبریک روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) به همه جوانان و نوجوانان، یادآور شد: جوانان سرمایه های عظیم کشور هستند، باید آنها را خوب تربیت کنیم.

امام جمعه یاسوج تربیت دینی، سیاسی، علمی و اجتماعی را از ضرورت های تربیت جوانان دانست و گفت: رسالت آموزش و پرورش و خانواده ها در این زمینه بسیار سنگین است.

وی گفت: این استقلال و عزتی که امروز داریم مرهون شجاعت جوانان و نوجوانان قبل از انقلاب و همچنین در زمان جنگ بوده است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه انقلاب و اسلام به جوانان و تربیت صحیح آنها وابسته است، تاکید کرد: اگر فرزندان به درستی تربیت شوند، آینده امیدوار کننده ای خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر تربیت دینی، علمی، سیاسی و اجتماعی نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی، گفت: باید تلاش کرد نوجوانان و جوانان در شان انقلاب و نظام اسلامی تربیت شوند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ولنگاری نسل جوان و ترویج فساد و فحشا در جامعه هستند، گفت: یکی از راه های مقاومت در برابر دشمنان رشد علمی، سیاسی، دینی و اجتماعی افراد جامعه و ایجاد معنویت، عدالت و اخلاق است.

کد خبر 1751193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha