مردم در شرایط سخت اقتصادی باز هم به همنوعان خود کمک می کنند

آسوده تصریح کرد: مردم پای کار هستند و هر گاه سراغ آنان رفتیم نه نگفتند و با وجود آنکه انتقاد داشتند اما از کمک کردن دریغ نکردند و کمیته امداد مسئول بسیج نیروهای مردمی در مسیر خیر و احسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حبیب الله آسوده، پنجشنبه(۳ اسفند) در نشست ستاد احسان و نیکوکاری استان مردم باوری و ایمان به مردم را پایه پیشرفت و توسعه کشور دانست و تأکید کرد: تا مردم را باور نداشته باشیم صرفاً شعار مردمی بودن ما را به سمت پیشرفت و توسعه نمی برد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور افزود: کشور ما مردم پایه و انقلاب ما مردمی و ماهیت کمیته امداد هم مردمی است و کسانی که در آن خدمت می کنند اگر این را در خود تقویت نکنند، نمی توانند مردم را پای صحنه خیر و احسان بیاورند.

وی با بیان اینکه رسالت و مأموریت ما در راستای خدمت به محرومین و توانمندسازی نیازمندان، راهبریِ خیر و احسان است نه تصدی گری؛ اظهار کرد: اگر قرار باشد راهبری خیر و احسان در کشور شکل بگیرد و کمیته امداد با توجه به جایگاه حکمرانی راهبر باشد، راهبرد ما به صنه آوردن همه ظرفیت های مردمی و تشکل ها و نهادها در صحنه خیر و احسان است.

آسوده با اشاره به چالش های اقتصادی در زندگی مردم تأکید کرد: وظیفه ما این است تلاش کنیم تا مردم بیشتر از این رنج نکشند و با خدمت رسانی درست و با ملاطفت و به صحنه آوردن مردم برای رفع نیاز مردم اقدام کنیم گرچه دولت نیز خالصانه کار می کند.

وی مناسبت های ملی و مذهبی را محرک احساسات و غرور مردم در خدمت به همنوع دانست و تصریح کرد: جشن نیکوکاری، حضور در ۲۲ بهمن، ماه مبارک رمضان و عید فطر از این دست مناسبت ها است.

معاون کمیته امداد کشور با اشاربه نقش واسط کمیته امداد در جلب کمک های خیرین و رساندن آن به نیازمندان از رشد ۳۶ درصدی افزایش زکات در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود شرایط سخت اقتصادی هر گاه سراغ مردم رفتیم، پای کار آمدند.

وی تبیین و شفاف سازی و دقت و شناسایی نیازمند و تکریم نیکوکار و نیازمند را از عواملی برشمرد که هم به علاقه مندی مردم برای خدمت کمک می کند و هم کمک ها عزتمندانه در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.

آسوده تصریح کرد: مردم پای کار هستند و هر گاه سراغ آنان رفتیم نه نگفتند و با وجود آنکه انتقاد داشتند اما از کمک کردن دریغ نکردند لذا ما مسئول بسیج نیروهای مردمی در مسیر خیر و احسان هستیم همانگونه که سپاه وظیفه پاسداری از انقلاب را دارد ما هم از طرف ولایت و حاکمیت وظیفه داریم بسیج مردمی را انجام داده و بال عاطفی نظام را در پهنه جمهوری اسلامی بگسترانیم و امنیت نرم را در کنار امنیت سخت ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: کمک های کمیته امداد در این شرایط سخت شبیه به مقاومت و دفاع سخت بر استکبار است زیر او وضعیت اقتصادی مردم را هدف گرفته ما افسران و سرداران این صحنه هستیم.

آسوده در پایان بر حضور پرشور در انتخابات تأکید کرد.

کد خبر 1751225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha