۲۰۰ پایگاه صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) در خراسان جنوبی برپا می‌شود

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از برپایی ۲۰۰ پایگاه در طرح صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) در آستانه نیمه شعبان و روز برات در سطح آرامستان‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سه روز منتهی به نیمه شعبان آیین کهن چراغ برات برای ادای احترام به درگذشتگان در استان آغاز می شود و مردم با حضور در آرامستان‌ها و روشن کردن شمع، قرائت قرآن و فاتحه و نذری دادن، برای روح درگذشتگان طلب آرامش و مغفرت می‌کنند.

مردم خراسان جنوبی بر این باورند در روزهای سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم شعبان، زندگان با احسان برای مردگان تلاش می‌کنند تا برات آزادی آنان را از آتش جهنم کسب کنند و با توسل به حضرت ولیعصر (عج) آزادی خود از آتش جهنم را خواستار می‌شوند. 

برات غریبان، برات اسرا، برات مسافران، برات زنده‌ها و برات مرده‌ها از عناوینی است که برای این سه روز در نقاط مختلف خراسان جنوبی استفاده می‌شود که از این میان برات مرده ها در ‎ ۱۴شعبان برگزار می‌شود. 


عبدالرحیم لطفی- معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به اجرای طرح جمع آوری صدقه برای سلامتی و فرج آقا امام زمان (عج) و قربانی برای وجود حضرت در آستانه نیمه شعبان اظهار کرد: در همین راستا امسال ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار توسط امداد و مراکز نیکوکاری همزمان با روز برات در چهاردهم شعبان درمحل آرامستان های سطح استان و همچنین در محل مساجد، میادین، معابر اصلی و محافل برگزاری جشن‌های نیمه شعبان برپا می شود.

وی با دعوت از مردم استان برای اهدای نذورات روز برات در راستای کمک به نیازمندان، گفت: درآمدهای جمع آوری شده در طرح صدقه برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) به منظور کمک به نیازمندان واقعی هر منطقه اختصاص می‌یابد.

لطفی درخصوص روش‌های نوین پرداخت کمک‌های مردمی به نیازمندان به منظور خیرات برای اموات بیان کرد: هم استانی‌های عزیز و سخاوتمند می‌توانند با گوشی‌های همراه و با شماره گیری با کد دستوری  #۰۲*۰۵۶*۸۸۷۷* ، واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۳۰۵ پرداخت از طریق اسکن کد کیوآر و سایر روش‌ها در این طرح مشارکت داشته باشند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: همچنین عموم مردم می‌توانند با مراجعه به ۱۵۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان نذورات خود را به دست نیازمندان و محرومان برسانند.

کد خبر 1751246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha