۴۰۱ میلیارد تومان به حساب دهیاری های خراسان جنوبی واریز شد

هاشمی گفت: ۴۰۱ میلیارد تومان از آغاز دولت سیزدهم در فصول مختلف به حساب دهیاری های خراسان جنوبی واریز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسین هاشمی_ مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان جنوبی  به خبرنگاران اظهار داشت: از کل جمعیت ۷۶۸ هزار و ۸۹۸ نفری استان خراسان جنوبی تعداد ۳۰۹ هزار و ۹۲۳ نفر یعنی حدود ۴۱ درصد جمعیت استان روستایی هستند. 

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه روستاهای دارای سکنه خراسان جنوبی یک هزار و ۷۷۸ روستا هستند، افزود: روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان هم ۹۱۶ روستا هستند.

وی افزود: در شوراهای اسلامی روستایی دو هزار و ۵۹۸ نفر مرد و ۸۰ نفر هم زن هستند.

به گفته وی؛ ۹۶۷ روستای دارای دهیاری در استان خراسان جنوبی داریم و ۸۱۱ روستای استان هم فاقد دهیاری هستند، بر اساس شاخص های جمعیت، وسعت، درآمد و درجه بندی دهیاری ها از یک تا ۶ درجه بندی شده اند. 


مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۴۰۱ میلیارد تومان از آغاز دولت سیزدهم در فصول مختلف به حساب دهیاری های خراسان جنوبی واریز شده است.

هاشمی با بیان اینکه صد درصد پول برق و گاز دهیاری ها و ۷۵ درصد پول آب، ۸۰ درصد پول اینترنت دهیاری ها پرداخت شده است، افزود: طرح هادی از ۱۰۰ روستا در ۴۰ روستا اجرا شده است. 

وی از تحقق ۶۰ درصدی مقاوم سازی مسکن روستایی در استان خبر داد و افزود: سال گذشته یک هزار و ۹۶۷ پروژه عمرانی زیربنایی اقتصادی با چهار میلیارد و ۳۸۳ میلیارد تومان توسط دهیاری ها انجام شد که شامل بهسازی معابر، فضاهای فرهنگی، ورزشی، بوستان ها و پارک ها می شود. 

هاشمی گفت: ۴۵۷ پروژه در دهه فجر بوده با اعتبار یک هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان و ۵۸ پروژه با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان توسط دهیاری ها انجام شده است. 

وی از توزیع بیش از اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان به دهیاری های تابعه استان در محورهای بند الف ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده و ماده ۵۸ قانون الحاق برخی مواد انجام خبر داد.

مدیر کل دفتر روستایی استانداری خراسان جنوبی از اجرای ۴۶ طرح و  خرید ماشین آلات با اعتبار بیش از ۹۰ میلیارد تومان انجام شده است. 

وی گفت: همچنین هشت بازارچه های روستایی برای توانمندسازی دهیاری ها انجام شده است. 


وی در پایان با اشاره به ماده ۷۳ قانون انتخابات گفت: ممنوعیت استفاده از اماکن دولتی برای تبلیغات کاندیداها مدنظر است، همچنین طبق ماده ۷۴، معرفی امکانات و ظرفیت ها، سالن ها و بیلبوردها در بخشداری ها و دهیاری ها برای عدالت تبلیغاتی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1751291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha