اهداء بیش از ۶۸ هزار واحد خون در گیلان

پاکدل با بیان اینکه ۷۹ هزار و ۹۹۴ گیلانی برای نجات بیماران از ابتدای سال تاکنون ۶۸ هزار و ۶۰۱ واحد خون اهدا کردند، گفت : که ۶۶ هزار و ۲۹۵ نفر مرد و ۲ هزارو ۳۰۶ نفر زن بودند.  

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از رشت، بابک پاکدل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گیلان به دلیل توریست پذیر بودن نیاز مبرن به خون دارد اظهار کرد: بروز حوادث و سوانح همچون تصادفات رانندگی، سوختگی‌ها و عمل‌های جراحی در گیلان و زنان باردار هنگام زایمان، نوزادان به ویژه نوزادان نارسی که دچار زردی می‌شوند و بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند از مصرف کنندگان خون و فرآورده‌های خونی در استان هستند.  

مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به فصل سرما و کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون افزود: با توجه به اینکه برخی بیماران برای بهره‌مندی از یک زندگی طبیعی باید به شکل منظم خون یا فرآورده‌های خون دریافت کنند افزود: بیماران هموفیلی و تالاسمی مصرف‌کنندگان همیشگی خون هستند و که اهدای خون مستمر نقش مهمی در حیات این بیماران دارد.

پاکدل با اشاره به اینکه هر واحد خون جان ۳ بیماررا نجات می‌دهد، افزود: ۷۹ هزار و ۹۹۴ گیلانی برای نجات بیماران از ابتدای سال تاکنون ۶۸ هزار و ۶۰۱ واحد خون اهدا کردند، که ۶۶ هزار و ۲۹۵ نفر مرد و ۲ هزارو ۳۰۶ نفر زن بودند.  

مدیر کل انتقال خون گیلان با بیان اینکه تعداد مراجعه کننده نسبت به سال گذشته ۹۷ و ۲ دهم درصد افزایش داشته است، گفت: امسال خونگیری در مقایسه با سال گذشته ۳ درصد بیشتر شده است.

دپاکدل با اشاره به تعداد اهدا کنندگان خون تصریح کرد: ۳۹ هزار و ۱۵۱ نفر اهدا کننده مستمر، ۹ هزار و ۷۱۹ نفر برای بار اول و ۱۹ هزار و ۷۳۱ نفر اهدا کننده باسابقه هستند.
وی تصریح کرد:خون‌های اهدا شده نیاز خونی ۳۱ مرکز درمانی گیلان را تامین می‌کند.

کد خبر 1751308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha