آیت الله مظاهری: خودخواهی انسان را به نابودی می برد

مرجع تقلید عالم تشیع گفت: خودخواهی و منیت در درون انسان باعث نابودی تا حد سقوط در جهنم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق هفتگی خود به پیامدهای منفی خودخواهی اشاره کرد و اظهار داشت: این صفت زشت رد درون همه ما وجود دارد اما باید آن را کنترل و از وجودمان خارج کنیم.

مرجع تقلید عالم تشیع افزود: خودخواهی نوعی شرک است چرا که فرد گرچه در عقیده ایمان به پروردگار دارد اما در مرحله عملی اینطور نبوده و منیت دارد.

وی با اشاره به سقوط شیطان به دلیل خودخواهی، تصریح کرد: شیطان یکی از فرشته ها بود و جایگاه خاصی داشت اما به دلیل خودخواهی از درگاه حق دور شد.

آیت الله مظاهری با بیان اینکه انسان بر اثر خودخواهی سقوط می کند، گفت: خودخواهی و منیت در درون انسان باعث نابودی تا حد سقوط در جهنم خواهد بود که لازم است مراقب این رفتارها باشیم.

وی ادامه داد: از بین بردن صفت های زشت تنها با یک حضور در مسجد و سخنرانی محقق نخواهد شد بلکه باید برای آن کار علمی و عملی انجام دهیم و شبانه روز تلاش کنیم.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه صفات رذیله باید در درون ما کنترل و از بین برود، خاطرنشان کرد: پند گرفتن از تاریخ امکان خودسازی را فراهم می کند و انسان را سعادتمند می سازد.

وی قرار گرفتن در مسیر گناه را باعث نابودی دانست و اظهارداشت: اگر دچار گناه شدیم حتما توبه کنیم تا از مسیر زشتی ها دور شویم و سرنوشت ما دچار مشکل نشود.

آیت الله مظاهری حس انتقام جویی، ریاست طلبی و پول پرستی را ناشی از خودخواهی دانست و اذعان داشت: اگر این صفت زشت مدیریت نشود آنگاه دچار مشکلات و گناهان دیگر خواهیم شد.

کد خبر 1751326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha