امام جمعه موقت ساری:

باید با حجت شرعی رأی دهیم

انتخابات جمهوری اسلامی ایران، رقابتی ترین انتخابات در کل دنیاست
باید با حجت شرعی رأی دهیم

حجت الاسلام نصوری گفت: انتخاب اصلح  و عدم توجه به‌ وعده های غیر اصولی مهم است و باید با داشتن حجت شرعی رأی دهیم که با نگاه آرمانی امام زمانی ما سازگاری ندارد و حزب و جناح معنا ندارد و باید با مشورت به فرد اصلح برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری-خطیب موقت جمعه ساری در خطبه های نمازجمعه امروز(۴ اسفند) در جمع نمازگزاران مصلی امام خمینی(ره) مرکز مازندران ساری، اظهار کرد: ایام ماه شعبان و در آستانه میلاد امام زمان حضرت مهدی(عج) است و از خداوند متعال خواستاریم که از این ماه که ماه بسترساز ماه رمضان است، به نحو احسن از این ماه بهره برده و با ادعیه ها انس پیدا کرده و آنچه خداوند انتظار دارد پاک و به قله عبودیت و بندگی رسیده و حس عبودیت داشته باشیم.
وی افزود: میلاد با سعادت امام زمان قله ماه شعبان است و چه زیباست که عهد و بیعت جدید با حجت ابن الحسن داشته باشیم و امام خود را بشناسیم و  با اعمال نیک ما خوشحال شوند.
امام جمعه موقت ساری یادآور شد: امام زمان امام حی و حاضر است که در بین ما زندگی می کند و ما منتظرش هستیم.
حجت الاسلام نصوری گفت: انتظار یعنی چشم به راه بودن است و باید اول توحیدمحور باشیم که انسان خدا گرا، می تواند ولی گرا باشد و آن زمان می توانیم دیگرگرا بوده و انسان‌منتظر و زمینه ساز برای ظهور امام زمان (عج) باشیم.
وی با بیان اینکه اگر نگاه توحیدی در جامعه گسترش یابد، جامعه در مسیر ظهور حجت خدا قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: زن و مرد ما باید براساس تکلیف برای امام خود سنگ تمام بگذارند و باید با اعمال و رفتار خود نشان دهیم که شاه کلید آن پرهیز از گناه و تقوای الهی است.
امام جمعه موقت ساری گفت: دو راهبرد برای رسیدن به امام زمان در قرآن بیان شد که ابتدا ایمان آورید و معیارهای زندگی باید براساس دستورات خداوند باشد و در متون اهل بیت دقت و عمل کنید و تقوای الهی داشته باشید.
حجت‌الاسلام نصوری افزود: مکمل ایمان، تقواست و لذا هر چقدر ایمان آورید شیطان بیشتر نفوذ می کند و باید با تقوا مانع ورود شیطان شد و در  دوران غیبت باید دو راهبرد ایمان و تقوا در دستور کار ما باشد.
وی اظهار کرد: انسان‌مومن باید اثرگذار بوده و حجت خدا را یاری دهد و اگر ظهور تاخیر می افتد باید انسان ها در خود پایش کنیم و لذا اگر دیگران‌مقصرند، انسان های منتظر باید موثر باشند و نیرو تربیت کرده و معاونت کننده امام باشند.
امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه هر چه بار امام را کم و سبک کنیم، امام را حمایت کردیم، یادآور شد: باید با کم کردن شبهات از امام دفاع کنیم و در دفاع عالی امام سبقت بگیریم و مثل شهدا باشید که سابقه خود را با گناه خراب نکردند و ایمان و تقوای شهدا روز به روز بیشتر بود و دنبال اطاعت بودند که دوران غیبت باید اطاعت از نائب امام زمان را تمرین کنیم.

در انتخابات باید با حجت شرعی رأی دهیم

حجت الاسلام نصوری گفت: نبی اکرم اعتماد فراوانی به جوانان داشتند و در دوران ظهور هم اکثر یاران حضرت، جوانان هستند و برای رشد جامعه باید از ظرفیت جوانان استفاده شود.
وی افزود: با هدایت و رهنمودهای بزرگان و ریش سپیدان، جوانان با صفای باطن، زیبادوستی، شجاعت و شهامت و نوگرایی تحول ایجاد می کنند.
امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه برای جامعه سازی، تحول و تمدن نوین اسلامی که فرهنگ ابتذال را به انتظار تبدیل می کند، نیازمند جوانان هستیم، یادآور شد: امیدوارم جوانان با الگوبرداری از حضرت علی اکبر(ع) در این راستا گام بردارند.
به گفته حجت‌الاسلام نصوری،   روز نیمه شعبان در کنار میلاد با سعادت امام عصر، روز سربازان گمنام امام زمان است که در امنیت و جهت دهی گروه‌های هدف به صورت گمنام تلاش دارند که تشکر داریم از زحماتشان و یاد شهدای امنیت را گرامی می داریم.
وی با اشاره به شروع تبلیغات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: انتخابات جمهوری اسلامی ایران، رقابتی ترین انتخابات در کل دنیاست که به ازای هر صندلی در این دوره در مجلس شورای اسلامی ۵۱ نفر  با هر انگیزه ای رقابت دارند که بستر امنیت اخلاقی و اجتماعی و نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد و همه خود را مسوول می دانند و ۷۵ درصد آنانی که آمدند مورد پذیرش شدند و امیدواریم با انتخاب ما به مأموریت های خود عمل کنند.
وی گفت: سلامت و امنیت مساله مهمی است که رأی مروم حق الناس است و باید رعایت شود و مسوولان باید مراعات و مراقبت از رأی کنند.
امام جمعه موقت ساری افزود: حضور  و شرکت حداکثری همچون حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن باید رقم بخورد که به فرموده رهبری انتخابات رکن اصلی نظام و راه اصلاح در کشور است.
حجت‌الاسلام نصوری بیان کرد: انتخاب اصلح  و عدم توجه به‌ وعده های غیر اصولی مهم است و باید با داشتن حجت شرعی رأی دهیم که با نگاه آرمانی امام زمانی ما سازگاری ندارد و حز و جناح معنا ندارد و باید با مشورت به فرد اصلح برسیم.
وی افزود: پول شبهه ناک برخی کاندیداها و قانون گریزی مساله ای است که ناظرین باید توجه کنند و اجازه ندهیم این افراد وارد مجلس شوند و با پول ناسالم رأی بخرند.
خطیب نماز جمعه ساری خاطرنشان کرد: کاندیداها توجه کنند که رقابت باید در عین رفاقت باشد و اجتماع قلوب داشته و در کنار هم مکمل هم برای خدمت به مردم باشید و پرهیز کنید از وعده های غیر منطقی و برنامه های منطقی ارائه کنید و رعایت تقوا و پرهیز از دروغ و تهمت در فضای مجازی توجه شود، بیان نقطه قوت و دستاوردهای نظام مهم است و بدانید که همه جوامع نقص وجود دارد و باید نقاط مثبت بیان شود و اسراف نکنید.
وی اظهار کرد: نمایندگانی می خواهیم در تراز ملی تصمیم گیری کنند و همه کاندیداها همچنان که الان در بین مردم هستند بعد انتخابات هم در بین مردم باشید که با حضور مردم در ۱۱ اسفند سیلی محکمی به یاوه گویان و مخالفان نظام بزنیم.
حجت‌الاسلام نصوری گفت:  انقلاب ما به فرموده رهبری به قله نزدیک شد و انقلاب و توحیدی است و با پشت سر گذاشتن جنگ، ترور و توطئه و تحریم و ...‌ در برابر  هجمه های مختلف ایستادند و از بحران ها عبور کردیم.
وی افزود: مردم غزه چندین‌ماه در برابر قدرت‌های بزرگ ایستاده اند و صبر دارند و لذا باید همدلی خود را افزایش دهیم و شرم باد بر برخی کشورها که از اسرائیل حمایت می کنند.
امام جمعه موقت ساری اظهار کرد: شب نیمه شعبان آیین احیای نیمه شعبان داریم که در روایتی شب قدر است و باید اعمال این‌شب را انجام دهید که در این روزها پویش هایی انجام شد، مثل تخفیف به عشق امام زمان (عج) که بسیار عالی است و باید مورد توجه همگانی قرار گیرد.

کد خبر 1751336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha