منتظران حضرت مهدی(عج) نمایندگان اخلاق و عدالت

منتظران حضرت مهدی (عج) باید به عنوان نمایندگان عدالت و اخلاق در جامعه عمل کنند؛ آنها نباید فقط انتظار امام مهدی (عج) را داشته باشند بلکه باید در راه عدالت و اخلاق باری بلند را دنبال کنند.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان: انتظار امام عصر (عج) نه تنها به امید بخشیدن به ما کمک می‌کند بلکه ما را به راه راست هدایت و برای پذیرش ولایت او آماده می‌سازد.

امام مهدی (عج)، آخرین امام شیعه که مورد انتظار عمومی مسلمانان برای فرج و ظهور اوست؛ این انتظار با داشتن ویژگی‌ها و خصایص خاصی همراه است که از اصلی‌ترین آن ایمان و اعتقاد راسخ به ظهور او است.

این ایمان قوی سبب ایجاد امید و اطمینان در دل انسان می‌شود.

منتظر بودن برای فرج امام مهدی (عج) نیازمند صبر و شکیبایی است؛ انتظار طولانی مدتی که امید بر ظهور امام است، نیازمند تحمل و صبر در برابر مشکلات و چالش‌های زندگی است.

منتظران حضرت مهدی(عج) نمایندگان اخلاق و عدالت

منتظران حضرت مهدی (عج) باید به عنوان نمایندگان عدالت و اخلاق در جامعه عمل کنند؛ آنها نباید فقط انتظار امام مهدی (عج) را داشته باشند بلکه باید در راه عدالت و اخلاق باری بلند را دنبال کنند.

همچنین منتظران حضرت مهدی (عج) باید به عنوان خدمتگذاران فعال در جامعه فعالیت کنند؛ خدمت به دیگران و بهبود وضعیت جامعه برای فرج امام مهدی (عج) ضروری و غیرقابل انکار است.

معیار بالا بردن مراتب ایمان و تقوا در زندگی از دیگر ویژگی‌های منتظران حضرت مهدی (عج) است؛ آنها باید به تعهد و تقوا نسبت به فرامین الهی و اصول دینی عمل کنند.

منتظران امام زمان(عج)، با داشتن ایمان و اطمینان، صبر و شکیبایی، عدالت و اخلاق، خدمت به جامعه، تقوا و تعهد، به نقش فعال و مسئولیت‌پذیری برای ظهور امام عصر (عج) دست خواهند یافت.

این ویژگی‌های اساسی برای هر منتظری است که به امید و آرمان فرج امام مهدی (عج) پایبند می‌ماند.

با پایبندی به این ویژگی‌ها، منتظران می‌توانند به مرحله جدیدی از رسالت و وظیفه خود نزدیک شوند و خود را برای ظهور امام مهدی (عج) آماده کنند.

دوام خلقت

رییس بنیاد حضرت مهدی(عج) استان فارس می گوید: خورشید منشا و مایه حیات و زندگی برای بشریت است و برای جامعه بشری همان طور که خورشید منشا حیات است عامل زندگی است امام هم همانند خورشید است.

به گفته حجت الاسلام علیرضا حدائق به برکت امام زمان(عج) است که نظام خلقت قوام دارد چرا که امام بین بندگان خدا خلیفه الله بوده و وجودش منشا خیر و برکات است.

همان طور که خورشید عامل حیات است وجود مقدس امام زمان(عج) هم همانند خورشید عامل زندگی و حیات و رشد و شکوفایی برای همه بشریت است.

این استاد حوزه علمیه می گوید: برای بشریت همان طور که خورشیدی که مخلوق خداست عامل حیات است وجود مقدس امام زمان(عج) هم همانند خورشید عامل زندگی و حیات و رشد و شکوفایی برای همه بشریت است.

 موانع رویت خورشید پشت ابر

به عقیده وی،خورشید پشت ابر روشنایی دارد اما ابر مانع رویت اوست امام در پس پرده غیبت نیز همین گونه است و نورانیت امامت و هدایتش برای بشریت قطع نشده اما آنچه که سبب می شود ما او را رویت نکنیم حجاب هایی است که مانع می شود.

رییس بنیاد حضرت مهدی(عج) استان فارس ادامه می دهد: همان گونه که استفاده از نور خورشید به اندازه وسعت ماست بهره مندی از امام زمان(عج) هم به اندازه وسعت و تلاش و کوشش ماست.

منتظران حضرت مهدی(عج) نمایندگان اخلاق و عدالت

انتظار بهترین عبادت

حجت الاسلام حدائق می افزاید: پیامبر اکرم(ص) می فرماید بهترین نوع عبادت انتظار فرج است که ما از امام غائب خود غافل نشویم و در حدیثی وجود مقدس امام عصر(عج) می فرماید برای فرج من زیاد دعا کنید به یاد من اگر بودید برای خود شما گشایش و فرج است.

قطعا کسانی که به یاد امام زمان(عج) هستند ایشان هم به یاد انهاست و دعای امام زمان(عج) بدرقه زندگی هر کسی که قرار گرفت قطعا آن فرد موفق و سربلند خواهد شد.

آنگونه که این کارشناس حوزه دین می گوید قطعا کسانی که به یاد امام زمان(عج) هستند ایشان هم به یاد انهاست و دعای امام زمان(عج) بدرقه زندگی هر کسی که قرار گرفت قطعا آن فرد موفق و سربلند خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه می گوید: همه ما موظفیم به این که منتظر باشیم و انتظار را در خود پدید آوریم؛ انتظار به معنای پویایی، تحرک، تلاش و کوشش برای فراهم کردن جامعه ای است که صلاحیت و لیاقت آن امام منتظر را داشته باشند.

 فاصله از زشتی ها

وی عنوان می کند: در یک حدیثی از امام صادق(ع) می فرماید: هر کسی که دوست دارد از یاران امام زمان(عج) باشد باید تلاش کند منتظر باشد.

حجت الاسلام حدائق ادامه می دهد: امام در مورد ویژگی های فرد منتظر اینگونه می گوید انسان های منتظر اول باید پاک زندگی کند و دارای اخلاق پسندیده باشد.

رییس بنیاد حضرت مهدی(عج) استان فارس در پایان اظهار می کند: آن افرادی که منتظر آمدن امام زمان(عج) هستند باید از همه زشتی ها فاصله بگیرند.

کد خبر 1751414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha