اهدای کتاب‌های سازمان «سمت» به دانشگاه عالی اقتصاد روسیه

تعداد ۵۷ عنوان کتاب ارسالی از طرف سازمان «سمت» در زمینه‌های اقتصاد، مدیریت، فلسفه، ادبیات و الهیات به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دانشگاه عالی اقتصاد مسکو اهداء شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کاظم جلالی، سفیر، مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی و هادی گودرزی، رایزن علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن دیدار با رئیس و اساتید دانشگاه عالی اقتصاد مسکو و گفت‌وگو پیرامون همکاری‌های مؤثر و متقابل در حوزه توسعه زبان فارسی و ایران‌شناسی، ۵۷ عنوان کتاب‌های ارسالی از طرف سازمان «سمت» به آن دانشگاه اهداء کردند.

این کتاب‌ها در زمینه‌های اقتصاد، مدیریت، فلسفه، ادبیات و الهیات به زبان‌های فارسی و انگلیسی نگاشته شده‌اند و در کتابخانه این دانشگاه برای استفاده دانشجویان قرار خواهند گرفت.

علاوه بر این، تعدادی از کتاب‌های سازمان سمت که پیش‌تر توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه به زبان روسی ترجمه و منتشر شده‌اند نیز، همراه با این کتاب‌ها به این دانشگاه اعطاء شد.

در این دیدار، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با تأکید بر تبادلات روبه رشد علمی و فناوری بین مراکز دانشگاهی ایران و روسیه، از میزبانی دانشگاه عالی اقتصاد در نشست‌های علمی در چارچوب بریکس در سال جاری میلادی استقبال کرد.

وی اظهار داشت: از طریق هماهنگی برنامه‌های مربوط به بریکس با بخش علمی سفارت، بتوانیم همکاری‌های لازم را جهت توسعه همه جانبه روابط داشته باشیم.

رئیس دانشگاه عالی اقتصاد نیز ضمن تقدیر از توجه و بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران و همراهان از آن دانشگاه، جهت پیشبرد همکاری‌های مثمرثمر در آینده ابراز امیدواری کرد.

در این برنامه که با حضور رایزن فرهنگی و رایزن علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و جمعی از اساتید و مدیران دانشگاه عالی اقتصاد برگزار شد، طرفین بر گسترش روابط علمی و پژوهشی میان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دو کشور تأکید کردند.

اهدای کتاب‌های سازمان «سمت» به دانشگاه عالی اقتصاد روسیه

کد خبر 1751426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha