مالزی با افتتاح مسجد «دارالحسنی» به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رود

مسجد «دارالحسنی» به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در «سیبو جایا» مالزی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « theborneopost»، مسجد بزرگ و باشکون «دارالحسنی» به عنوان یک پیاگاه به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در «سیبو جایا» مالزی افتتاح می‌شود.

دکتر «عبدالرحمن جنیدی»، معاون وزیر در امور آب و برق و مخابرات مالزی در این باره گفت: این مسجد با معماری خارق‌العاده‌ای که دارد، نشان‌دهنده همکاری نزدیک بین مقامات محلی و توسعه‌دهندگان امور اقتصادی است که همگی در جنبه‌های مختلف روی این پروژه کار کرده اند.

وی تاکید کرد که منحصر به فرد بودن معماری این مسجد نشان دهنده زیبایی واقعی آن است، در حالی که یک فضای باشکوه و مسحور کننده برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است.

مسجد «دارالحسنی» در روز اول مارس (جمعه ۱۱ اسفند) با حضور نخست وزیر مالزی افتتاح خواهد شد.

جنیدی گفت: این مسجد فقط عبادتگاه نیست، بلکه نمادی از وحدت، پیشرفت و زیبایی و همچنین تنوع در «سیبو جایا» است.

این مقام مالزیایی با اشاره به اینکه مردم به داشتن مسجد «دارالحسنی» افتاخر خواهند کرد، یادآورد شد که این مسجد  آینده «سیبو جایا» را به عنوان مقصدی خیره کننده از نظر معماری، اقتصادی و همچنین زیبایی معنوی شکل می‌دهد.

«عبدالرحمن جنیدی» همچنین ضمن تاکید بر اینکه مسجد دارالحسنی پایگاه فعالیت‌های دین و مذهبی، اجتماعی و فرهنگی به ویژه برای جوانان خواهد بود گفت که این مسجد به طور حتم گردشگران بسیاری را به خود جذب خواهد کرد و تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری مالزی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد که این مسجد در ماه رمضان امسال برنامه‌های جامعی برای روزه‌داران از جمله مراسم افطار، برنامه های وِیژه سحر و جلسات سخنرانی و تلاوت قرآن خواهد داشت.

کد خبر 1751453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha