راهیابی نمایندگان انقلابی دغدغه‌مند به مجلس برای حل مشکلات جامعه ضروری است

آل امین با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع کارآمدی مدیریت و جهادی تاکید شده است، گفت: اگر نمایندگان انقلابی را که دغدغه‌مند هستند به مجلس راه یابند بسیاری از مشکلات حل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، خلیل آل امین  در نشست خبری،‌ اظهار کرد: امروز بانک‌ها به بنگاه‌داری می‌پردازند درحالیکه بانک بنگاه معاملاتی یا شرکت ساختمانی نیست بنابراین ادغام بانک‌ها بسیار مهم است و چنین تجربه ای در برخی کشورها نتایج موفقیت آمیزی داشته است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به وعده های پوپولیستی در تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اشکالات ما شروع پروژه های جدید است در حالی که طرح های نیمه تمامی زیادی داریم.


آل امین افزود: خیلی از مشکلات استان با تکمیل پروژه های نیمه تمام حل می شود.


وی با بیان اینکه مهمترین چالش استان زنجان در مقطع کنونی بحث آب و حق آبه استان است، گفت: حل این مشکل نیاز با تعامل با استان های همجوار دارد و ما می خواهیم حق استان را طبق قانون و عرف به دست بیاوریم.


نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم گفت: امروز ما در استان زنجان دارای کمبودهای فراوانی هستیم که در سالهای گذشته نه تنها مغفول مانده و فکری برای جبران آن نشده بلکه وضعیت بدتر هم شده است.


وی افزود: با توجه به اینکه یک نماینده مجلس از جایگاه قانونگذاری، ظرفیت شناخت قانون موجود و امکان پیشنهاد قوانین جدید را دارد باید از قدرت نفود خود برای تصویب و ریل گذاری در این حوزه استفاده کند.


آل امین گفت: متاسفانه طی ادوار گذشته آن طور که باید و شاید از این ظرفیت و حقوق شهرستان دفاع نشده است؛ برای مثال همین موضوع فیلترینگ که باعث تعطیلی بسیاری از کسب و کارها شد یا مباحث مربوط به انتصابات غیرقانونی که از طرف شخص یا اشخاص خاصی بدون در نظر گرفتن صلاحیت ها صورت گرفت.


وی گفت: از طرفی مشکلات مربوط در دو شهرستان زنجان و طارم که شامل ظرفیت کشاورزی، گردشگری و معدن است آنطور که باید و شاید استفاده نشد.


آل امین اظهار کرد: دغدغه های اشتغال، راه، پل، مهار آب های سطحی و گرفتاری اجتماعی مثل بیکاری تنها بخشی از مشکلاتی است که در شهرستان طارم و زنجان وجود دارد و یک نماینده باید با بهره گیری از یک اتاق فکر کاملا مجرب به حل آنها به صورت ریشه ای بپردازد.


وی گفت: اتاق فکر نماینده باید از بین مردم هر منطقه تشکیل شود و مشکلات را اولویت بندی کند در چنین فضایی یک ارتباط منطقی و یک برنامه ریزی تیمی می تواند به یک نماینده انرژی و نقشه راه توسعه هر حوزه را ارائه کند.


آل امین در خصوص ورود به صحنه رقابت انتخاباتی، گفت: با توجه به ظرفیت، توان و تکلیفی که احساس کردم؛ وارد صحنه شدم و احساس کردم می‌توانم مفید باشم.


وی افزود: نماینده باید سه شاخصه داشته باشد که شامل تحصیلات عالیه، تجربه اجرایی، ارتباطات وسیع، قدرت بیان، استدلال و اقناع سازی است.
آل امین با اشاره به اینکه مجلس باید قوانینی وضع کند که در همه کشور به صورت یکسان اجرا شود، گفت: نماینده در ابتدا نماینده کل کشور و سپس نماینده حوزه انتخابیه خود است. 

کد خبر 1751528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha