انتخاب فرد اصلح، مهم ترین دلیل مشارکت مردم در پای صندوق های رأی

شهروندان شیروانی در گام دوم انقلاب، نمایندگانی در طراز انقلاب و وفادار به موکلان‌شان را می‌خواهند، نمایندگانی که حرف و عمل‌شان در خدمت به مردم باشد، نه خدمت به افراد خاص و دفتر و ستاد انتخاباتی‌شان.

 خبرگزاری شبستان- خراسان شمالی؛ فاطمه مقدسی

شهروندان شیروانی در گام دوم انقلاب، نمایندگانی در طراز انقلاب و وفادار به موکلان‌شان را می‌خواهند، نمایندگانی که حرف و عمل‌شان در خدمت به مردم باشد، نه خدمت به افراد خاص و دفتر و ستاد انتخاباتی‌شان. نمایندگانی که در چارچوب وظایف قانونی خود گام برداشته و به وظایف قانونی نمایندگی خود عمل کنند، نه اینکه به دنبال چینش و دخالت در انتصاب دوستان خود در مدیریت‌های شهرستانی باشند.

آنان معتقدند مردمی‌ترین انتخابات را می‌توان انتخابات مجلس دانست، چرا که قرار است منتخبان در مجلسی حضور داشته باشند که با سیاست‌گذاری خود در سرنوشت خود مردم تأثیرگذار خواهند بود.

مردم شهرستان دارالمصلین با حضور در محافل مختلف سیاسی و جلسات معرفی کاندیداها از دغدغه‌های خود در حوزه فعالیت مجلس شورای اسلامی می‌گویند، آنها معتقدند که نمایندگان نباید شعارگرا بلکه عملگرا باشند، مردم با نگرش عمیق به سخنان کاندیداها گوش فرا می‌دهند و بعضاً وظایف نمایندگی را به آنها گوشزد می‌کنند. چند روز مانده به انتخابات حالا تکاپوی افرادی که در این دوره از انتخابات شرکت کرده در فضای مجازی سعی در حضور بیشتر دارند.

مشکلات اقتصادی مانع حضور مردم در پای صندوق های رای نخواهد شد

برخی بر این باورند که به علت مشکلات اقتصادی ایجاد شده امکان حضور بالای مردم در انتخابات فراهم نیست، اما باید به این نکته توجه داشت که مردم شهیدپرور این شهرستان خراسان شمالی، با تبعیت از مقام معظم رهبری مشارکت بالایی داشته و قطعاً حضور پررنگی در عرصه انتخابات خواهند داشت.

یکی از شهروندان شرکت در انتخابات را تأییدی بر نظام و عملکرد مسئولان دانست و گفت: مشارکت بالای مردم باعث ناامید کردن مغرضانی خواهد شد که در تلاش هستند در سایه مشارکت اندک، به کشور ضربه وارد کنند.

مجتبی اسماعیلیان مردم ایران را فداکار و بصیر دانست و افزود: با وجود همه فتنه‌ها، تحریم‌ها و مشکلات، مردم ایران باز هم از انقلاب خودشان دفاع می‌کنند.

وی ادای تکلیف مردم برای حضور در انتخابات را بسیار مهم دانست و اظهارکرد: قطعاً برخلاف نظر دشمنان، مردم ایران با حضور گسترده و پرشور خود در انتخابات، معادلات دشمن را بر هم می‌زنند.

اسماعیلیان انتظارات مردم از نماینده‌های مجلس را بسیار مشخص دانست و گفت: انتظارات در قالب تدوین قوانین مفید در بهبود وضعیت اجرا و هموار کردن راه برای خدمت بیشتر مردم است و باید به کسی رأی داد که بتواند گره‌های اجرایی را باز کرده و با تدوین قوانین مناسب، مشکلات مردم و مسئولان اجرایی را هموار کنند.

یکی از جوانان این شهرستان نیز همچنین سلامت اعتقادی، سیاسی و اقتصادی کاندیداهای انتخابات را مهم دانست و گفت: کاندیداهای محترم باید پایبندی به ولایت فقیه، صداقت و عمل به واجبات را مد نظر قرار داده و از باندبازی، فامیل بازی و رانت خواری پرهیز کنند.

زهره درکی با ارائه یک توصیه به فعالان فضای رسانه و نیز مسؤولان عنوان کرد: ما باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری، کلیه خدمات، پیشرفت‌ها و پیروزی‌ها را به نحو احسن برای مردم جامعه تبیین کنیم.

وی افزود: مردم مطالبات به حقی در حوزه مسائل اقتصادی دارند که برای این موضوع باید چاره اندیشی شود و دولت تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشت مردم به کار گیرد.

درکی پیشرفت‌های نظام در حوزه‌های مختلف را بی شمار دانست و افزود: در حوزه جهاد تبیین باید زمینه معرفی فعالیت‌های انجام شده به مردم فراهم گردد.

وی با ابراز گلایه از عدم تحقق انتظارات از مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم نتوانست شعارهایی داده شده را محقق کند و برخی از کارهای مهم به فراموشی سپرده شد، کاندیداها باید به وعده خود جامه عمل بپوشانند و  وعده های خود را عملی کنند.

یکی دیگر از شهروندان از توقع مردم شهرستان از نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم گفت و افزود: مردم توقع دارند کاندیدای انتخابات از شعارگرایی بالاخص شعارهای غیر واقع خوددار کند.

حدیثه فولادی اظهارکرد: اشراف به جایگاه و وظایف اصلی نمایندگی توسط کاندیدای مجلس بسیار مهم است و بر همین اساس نبایستی مردم را به وعده‌هایی که عملیاتی نمی‌شوند دلخوش کرد.

وی همچنین کارهای بر زمین مانده مجلس یازدهم را فراوان ارزیابی کرد و  افزود: یکی از وظایف مجلس دوازدهم به نتیجه رساندن کارهای نیمه تمام و بعضاً فراموش شده مجلس یازدهم است، باید زمینه برای حضور فرد اصلح انتخاب شود.

فولادی بیان کرد: وقتی راحت‌ترین و آسان‌ترین راه کسب مشروعیت و مقبولیت مجدد از راه انتخابات میسر است، باید در این مسیر حرکت و از فرصت انتخابات استفاده کرده و مردم را با اعتمادسازی به صحنه بیاوریم.

یکی دیگر از شهروندان به انتظارات مردم از نمایندگان استان در خانه ملت اشاره کرد و با بیان اینکه بی‌تردید مردم از نمایندگان مجلس انتظاراتی دارند، می‌افزاید: قطع یقین این انتظارات برآورده نشده و مجالس ما رفته‌رفته ضعیف‌تر می‌شود.

احمد مقدم با اشاره به اینکه یکی دیگر از عوامل مؤثر در افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات، به عملکرد خود نمایندگان مجلس در ادوار گذشته و نمایندگان فعلی برمی‌گردد، تصریح می‌کند: مردم این انتظار را دارند که بدانند مجلس تا چه میزان توانسته در زندگی آن‌ها اثرگذاری داشته و این اثرگذاری تا چه میزان مثبت بوده است.

وی اظهارکرد: انتظار مردم از نمایندگان این است که جایگاه شهرستان را به معنای واقعی کلمه ارتقا دهند که این موضوع می‌تواند شامل جذب اعتبارات ملی، نظارت بر مسئولان استانی و شهرستانی، عملکرد قوه مجریه در بخش‌های مختلف و غیره باشد.

مقدم با تاکید بر اینکه مردم انتظار دارند نمایندگان آن‌ها در سطح ملی درخشیده و اثرگذار باشند بیان کرد: نماینده منفعل نمی‌تواند انتظار مردم را برآورده کرده و در سطح شهرستانی نیز عملکرد مدیران را زیر ذره‌بین قرار داده و خطای احتمای آن‌ها را گوشزد و ورود جدی و فعالانه در این زمینه داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه مردم انتظار بهبود کیفیت زندگی و نیز بحث عمران شهری محل زندگی خود را دارند، اضافه می‌کند: هر چند بخشی از این انتظارات در حیطه وظایف نمایندگان نیست اما باید پاسخ قانع‌کننده‌ای برای مردم داشته باشند، همچنین وعده‌هایی که نمایندگان به مردم می‌دهند حتماً باید قابل عملیاتی شدن باشد چرا که انتظار مردم از نمایندگان این است که بعد از حضورشان در خانه ملت، به وعده‌های خود عمل کنند.

انتخاب فرد اصلح مهم ترین دلیل مشارکت مردم در پای صندوق های رای

یکی از فرهنگیان نیز می گوید: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو باید در کنار انتخاب اصلح کاندیدا باشد.

مرتضی دلشاد با بیان اینکه عملکرد نمایندگان مجلس از سوی مردم رصد و قضاوت شده و این در شرایطی است که عملکرد نمایندگان فعلی بیش از همه در این مشارکت تأثیرگذار است، گفت: نمایندگان مجلس باید صاحب دانش لازم برای ورود به این عرصه بوده و مردم آن‌ها را امین خود در خانه ملت بدانند که قطعاً سابقه این افراد باعث افزایش اعتماد عمومی برای مشارکت در انتخابات و بالا بردن شور انتخاباتی خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه انتظار مردم از نمایندگان این است که تکالیف مکلف شده را به درستی انجام دهند تا بتوانند جایگاه شهرستان را در سطح استان و کشور ارتقا داده و در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها منفعل عمل نکنند افزود: نمایندگان باید با مردم صادق بوده و در حد توان خود برای مردم استان و کشور تلاش کند، نمایندگان فعلی هم باید در فرصت باقی‌مانده به وعده‌های داده شده خود برگردند.

دلشاد اظهارکرد: حضور با بصیرت مردم و انتخاب افراد صالح»، «تمکین همه به قانون»، «اهانت نکردن به نهادهای قانونی»، «مشوش نکردن اذهان عمومی»، «اهانت نکردن نامزدها به یکدیگر»، «ندادن وعده‌های غیرعملی و شعارهای غیرقانونی» و «صادقانه برخورد کردن با مردم»، از جمله محورهایی است که رهبر معظم انقلاب در بیانات انتخاباتی‌شان بر آن‌ها تاکید می‌کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1751607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha