حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی، مهم‌ترین ابزار تجلی اراده ملت است

فرماندار و رییس هیات اجرائی انتخابات شهرستان شیروان گفت: حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی مهم‌ترین ابزار تجلی اراده ملت بوده که همیشه به خوبی نمایش داده شده است.

 دولت اسماعیل زاده، فرماندار و رییس هیات اجرائی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: برگزاری انتخابات‌های متعدّد سراسری در کشور از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون، در راستای تحقق بخشیدن به این نقش تعیین کننده مردمی است.

وی خاطرنشان کرد: باید در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب که بر سلامت انتخابات، رقابت پذیری، قانونمندی و گزینش شایسته تاکید دارند، تلاش کنیم.

اسماعیل زاده بیان کرد: تلاش کنید همه چیز درست طبق برنامه و بر اساس مر قانون انجام شود، راه اساسی برای اینکه مشکلات انتخاباتی پیش نیاید التزام به قانون است، قانون معیار و فصل و الخطاب است و هیچ مصلحتی بالاتر از قانون نیست.

نماینده عالی دولت در شیروان اضافه کرد: باید از سهل انگاری کوتاهی و انجام ندادن وظایف در زمان خودش به شدت پرهیز کنید، کم کاری و کوتاهی در این روز جایز نیست.

اسماعیل زاده عنوان کرد: آرای مردم امانت در دست شما است تلاش کنید امانت‌دار خوبی در این عرصه باشید، دخل و تصرف در آرای مردم گناهی نابخشودنی است شما مجریان انتخابات هستید و باید در نهایت عدالت و بی‌طرفی رفتار کنید و بهترین روش اعمال عمل سر به مر قانون است از هرگونه اقدامی که شائبه طرفداری شما از جناح گرده یا فردی را به وجود آورد به جد بپرهیزید.

وی تصریح کرد: همفکری همراهی و وحدت اعضای محترم شعبه ،نماینده فرماندار، هیئت نظارت و نیروی انتظامی مورد تاکید ما می‌باشد.

براساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی تاکنون صلاحیت ۱۱۳ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان شمالی تایید شده است.

خراسان شمالی با احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 1751612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha