توانمندسازی بیش از ۳ هزار مددجوی مازندرانی

عمادی ترکامی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون سه هزار و ۵۷۰خانواده از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مازندران با تلاش خود و هدایت به سمت کسب مهارت ، اشتغال و در آمد زایی به توانمندی اقتصادی رسیده واز حمایت کمیته امداد خارج شدند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید موسی عمادی ترکامی- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۸۰هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان مازندران می باشند که ۷۵هزار و ۳۰۰ خانواده معیشت ماهانه و کلیه خدمات امداد را دریافت می نمایند و مابقی خانواده ها به جز کمک معیشت از سایر خدمات حمایتی امداد برخوردار می باشند.

وی با اشاره به ماده ۲و۶ اساسنامه کمیته امداد گفت: توانمندسازی و خودکفایی خانوادهای تحت حمایت اولویت مهم  این نهاد است.

عمادی ترکامی افزود: در همین راستا از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۳۵۷۰خانواده از مددجویان تحت حمایت با تلاش خود و هدایت به سمت کسب مهارت ، اشتغال و در آمد زایی به توانمندی اقتصادی رسیده واز حمایت کمیته امداد خارج شدند.

وی بیان کرد: در راستای خوداتکایی خانواده ها با ارائه مشاوره های مختلف ازجمله فرهنگ کار و تلاش، مشاوره و هدایت شغلی، آموزش های کارآفرینی و مهارت آموزی و سوق دادن مددجویان دارای شرایط اشتغال از طریق کاریابی و معرفی به کارفرمایان جهت اشتغال به کار و همچنین پرداخت وام های خوداشتغالی و کارفرمایی، زمینه توانمندسازی اقتصادی خانواده فراهم می شود.
عمادی ترکامی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد تا پایان سال عملکرد توانمندسازی برای ۳ هزار و ۹۰۰خانواده تحت حمایت اجرایی شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران یادآورشد: در سال جاری بیش از ۳۳۰۰ خانواده تحت حمایت نیز از طریق کمک به ازدواج، بهبود سرپرست، دریافت مستمری از سایر سازمان ها و . . . به توانمندسازی اجتماعی رسیده و از تحت حمایت و دریافت مستمری امداد خارج شدند.

کد خبر 1751753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha