راه اندازی فرودگاه قم برای هزار نفر اشتغال ایجاد می کند

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم با بیان اینکه با افتتاح فرودگاه قم هزار نفر مشغول کار می شوند گفت: راه اندازی فرودگاه سبب می شود اقتصاد قم نیز رونق بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، سیدمحسن قریشی‌زاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دو ماه است که قطار قم به کربلا راه‌اندازی شده و روزهای شنبه این قطار از قم به کربلا حرکت می‌کند و قرار است کاروان‌های زیارتی به وسیله قطار به کربلا عزیمت کنند. اکثر کارگرهای شهرک شکوهیه ساکن پردیسان هستند و برای حضور در محل کار مسافت طولانی حدود ۷۰ کیلومتر را طی می‌کنند، در این زمینه بیش از ۲ ساعت زمان صرف می‌شود و قرار است در طرح تدوین منازل مسکونی و شهرک‌سازی‌ها به سمت میدان شاه جمال برود تا مشکل مسافت تردد عزیزان برطرف شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم افزود: باید بین دولت و بخش خصوصی تعاملات شود تا فرودگاه قم به زودی راه اندازی شود و ۴۰۰ الی ۱۰۰۰ نفر مشغول کار شوند و راه اندازی فرودگاه سبب می شود اقتصاد قم رونق بگیرد.

وی با اشاره به لزوم ترویج گردشگری سلامت در قم، گفت: با توجه به وجود بیمارستان های تخصصی و پزشکان متخصص و متعهد در قم باید شرایطی فراهم شود و گردشگران خارجی به قم جذب و از پتانسیل و ظرفیت آنها به خوبی استفاده کنیم.

 قریشی زاده قم با اشاره به لزوم توجه به پروژه های نیمه کاره در سطح شهر قم گفت: قم دارای ظرفیت های بزرگی است و می‌توان با پروژه مونوریل طرح بزرگ گردشگری ایجاد کرد و برای این موضوع برنامه داریم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ دفتر خدمات گردشگری از سازمان میراث فرهنگی و حج و زیارت قم مجوز دارند و ۳۰۰ دفتر خدماتی بدون مجوز فعالیت می کنند،گفت:۱۰ دفتر مجوز گردشگری سلامت در قم فعالیت می کنند، بیمارستان تخصصی چشم پزشکی داریم و متأسفانه برخی دلال‌ها در این زمینه سوءاستفاده کرده و بیماران عراقی را به تهران می‌برند و پول‌های هنگفتی دریافت می‌کنند و متأسفانه برای جمع‌آوری این دلال‌ها اقدامی نشده است.

قریشی‌زاده همچنین بر ضرورت ایجاد صندوق‌های حمایتی برای جوانان تأکید و گفت: دولت می‌تواند با ایجاد صندوق‌های حمایتی، به جوانان در پرداخت پیش‌پرداخت مسکن کمک کند البته ساخت یا خرید مسکن حمایتی، به جوانان کم‌درآمد هم راهکار حمایتی دیگری است که حتماً باید به آن توجه شود.

کد خبر 1751834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha