لزوم صرفه جویی بیشتر در مصرف گاز خانگی/ ادارات خراسان جنوبی از فردا دایر است

قناعت با اشاره به اینکه روند کمینه دمایی خراسان جنوبی تا روز پنج شنبه این هفته کاهشی است، بر لزوم صرفه جویی هر چه بیشتر توسط مردم به ویژه در بخش مصارف خانگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز( ۷ اسفند) در جلسه ستاد مدیریت بحران و مدیریت مصرف انرژی استان اظهار کرد: ادارات دولتی در راستای صرفه جویی در مصرف گاز و عدم کاهش افت فشار گاز، باید تا پایان هفته از سوخت جایگزین گاز برای گرم کردن استفاده کنند.

وی با تاکید مجدد بر صرفه جویی گاز توسط مشترکین، گفت: اوج کاهش دما در استان، طبق پیش بینی های هواشناسی برای روز پنج شنبه است و مجدد از جمعه هوا رو به گرم تر شدن می رود.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه با همکاری و همراهی مردم، از این شرایط دمایی نیز عبور خواهیم کرد و شاهد افت فشار گاز نخواهیم بود، اظهارداشت: مدارس تا پایان هفته طبق روال عادی در جریان و آموزش حضوری خواهد بود اما باید در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

قناعت با اشاره به اینکه خراسان جنوبی تنها از یک خط از سمت خضری گاز دریافت می کنند و این درحالی است که سایر استانها از چند خط گاز دریافت می کنند، گفت: یکی از اقدامات بسیار بزرگ و تاثیرگذار دولت، کلنگ زنی خط لوله انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان است که امید می رود فاز اول این طرح تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: این طرح در خرداد سال جاری توسط معاون وزیر نفت با اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی شد و فاز اول نیز هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار خراسان جنوبی فاز اول این طرح را خط انتقال ۱۷۶ کیلومتری از نهبندان تا دو راهی دشتک زابل و فاز دوم را به طول ۱۳۰ کیلومتر از نهبندان به سربیشه با خطوط انتقال ۳۶ اینچ بیان کرد و گفت: همزمان با افتتاح فاز اول، فاز دوم هم کلنگ زنی خواهد شد.

قناعت افزود: بهره برداری از این پروژه عظیم باعث خواهد شد تا در سال‌های آینده شاهد فشار بالای گاز در استان باشیم و در شرایط سرمای زیاد کمتر به مشکل بخوریم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به انتخابات ۱۱ اسفندماه جاری اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام و انقلاب از مدت ها قبل از طریق رسانه هایی که در اختیار دارند، به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند، اما ملت بزرگ ایران با حضور حداکثری خود در روز جمعه پای صندوق های رای، به کوری چشم دشمنان انتخابات باشکوهی را رقم خواهند زد.

کد خبر 1751836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha