رفتارهای دینی و اخلاقی محور کار نامزدهای انتخابات باشد

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد نامزدهای انتخاباتی را از تشویش اذهان عمومی برحذر داشت و گفت: توصیه می کنیم رفتارهای دینی و اخلاقی محور کار نامزدهای انتخابات باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید جواد هاشمی» عصر امروز در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: روند انتخابات در این استان به خوبی در حال انجام بوده و شور انتخاباتی در همه نقاط استان وجود دارد و نامزدها در حال معرفی خود و ارائه برنامه هستند.


وی با اشاره به اینکه همه ملزومات مورد نیاز در اختیار فرمانداری ها و بخشداری ها قرار گرفته، گفت: آماده برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در صبح روز جمعه ۱۱ اسفند هستیم.


رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از امروز دوشنبه هفتم اسفند توزیع تعرفه های انتخاباتی میان فرمانداری ها آغاز می شود و به تناسب واجدین شرایط رای دهنده که مرکز آمار ایران و وزارت کشور اعلام کرده تعرفه در اختیار شهرستان ها قرار می گیرد.


هاشمی افزود: آمار واجدین شرایط در انتخابات اعلام شده که ۵۸۴ هزار نفر واجد شرایط در انتخابات هستند که از این تعداد ۳۲ هزار نفر رای اولی بوده و برای نخستین بار پای صندوق های رای حاضر می شوند.


رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نامزدهای انتخاباتی از تشویش اذهان عمومی بپرهیزند، گفت: همه نامزدهای انتخاباتی را پای بند به آرمان های نظام، انقلاب و مسائل دینی می دانیم و توصیه می کنیم رفتارهای اخلاقی و دینی محور این افراد باشد.


وی یادآور شد: به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی توصیه می کنیم در فرصت باقی مانده تبلیغات از تخریب همدیگر خودداری کنند و تنها به معرفی خود و ارائه برنامه بپردازند.


هاشمی بر رعایت اخلاق انتخاباتی توسط نامزدهای انتخاباتی تاکید کرد و اظهار داشت: فرصت تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه دهم اسفند ماه به پایان می رسد که نامزدها و هواداران آنها این موضوع را رعایت کنند.


رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۸۷۲ شعبه ثابت و سیار برای انتخابات ۱۱ اسفند پیش بینی شده است، گفت: ۱۷ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات در استان مشارکت دارند.


وی بیان کرد: برای برگزاری انتخابات به ۱۷۰۰ دستگاه خودرو نیاز داریم که تاکنون بخشی از آنها توسط کمیته پشتیبانی انتخابات تامین شده و مابقی با مشارکت بخش خصوصی تامین می شود.


هاشمی با بیان اینکه نامزدها تا شب گذشته فرصت داشتند نسبت به معرفی نمایندگان خود برای حضور در شعب اخذ رای و صدور کارت اقدام کنند، گفت: داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تمامی هزینه های مصارف و مخارج را در سامانه مالی انتخابات ثبت کنند. 

 
رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از پرداختن به مسائلی که آرامش مردم را بر هم می زند خودداری کنند و در مراسمات استقبال اجازه ندهند از سلاح استفاده شود.


وی گفت: نامزدهای انتخاباتی در جریان باشند که ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی و هیئت های نظارت به جد تحرکات و فعل و انفعالات، نطق  و بیانیه انتخاباتی آنها را در محافل خصوصی و عمومی زیر نظر دارند و به شورای نگهبان ارسال می شود و هر لحظه امکان اینکه صلاحیت آنها خدشه دار شود، وجود دارد؛ لذا مراقبت کرده و از بیان مسائلی که در حیطه وظایف آنها نیست خودداری کنند.

کد خبر 1751850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha