تجلیل از برگزیدگان مسابقه مقاله‌نویسی «شهید حاج قاسم سیلمانی» در زیمبابوه

برگزیدگان مسابقه مقاله‌نویسی «شهید حاج قاسم سیلمانی» از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه، جوایزی را به برگزیدگان مسابقه مقاله‌نویسی که به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده بود، اهدا کرد.

در این مسابقه که برخی از نویسندگان برتر زیمبابوه را به خود جذب کرد، گیبسون نیکادزینو، روزنامه‌نگار برتر روزنامه هرالد، عنوان نفر اول را کسب کرد و از نویسندان شش مقاله برتر نیز تقدیر شد. 

حمید بختیار، رایزن فرهنگی کشورمان در زیمبابوه در مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان این مسابقه گفت: سردار سلیمانی با حمایت از افرادیکه قربانی تروریسم شده بودند، نقش بسیار مهمی در مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه ایفا کرد.

وی خاطرنشان کرد: تفکر شهید سلیمانی، مبارزه با تروریسم و مقابله با مستکبران در جهان است و علیرغم ترور سپهبد سلیمانی و تحریم‌های آمریکا، ایران به مسیر توسعه خود و حمایت از مظلومین در عالم ادامه می‌دهد، زیرا سردار سلیمانی فقط یک فرد نبود، بلکه او یک مکتب است.

رایزن فرهنگی کشورمان در زیمبابوه اظهار داشت: مقاومت در برابر استکبار یک مسئله جهانی است که شایسته همکاری بین‌المللی است.

تجلیل از برگزیدگان مسابقه مقاله‌نویسی «شهید حاج قاسم سیلمانی» در زیمبابوه

وی با اشاره به تغییر و پویایی قدرت در جهان کنونی از تک قطبی به چند قطبی، از آفریقای جنوبی به دلیل شجاعت در آوردن اسرائیل به دادگاه بین‌المللی دادگستری به دلیل کشتار جمعی غیرنظامیان بی گناه و غیرمسلح در فلسطین یاد کرد و افزود: در دنیای کنونی موازنه قدرت تغییر کرده است و دیگر همه کشورها دنباله‌رو سیاست‌های استکباری آمریکا و غرب نیستند.

در این مراسم، برخی از برندگان مسابقه مقاله نویسی نیز صحبت کردند و از نقش شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم سخن گفتند.

گیبسون نیکادزینو، نفر اول مسابقه گفت: سردار سلیمانی قهرمانی بود که جان خود را در راه آزادی بشریت از دست داد. او فقط محدود به مرزهای ایران نبود. بلکه صدای هر مظلومی را می‌شنید.

فیلبرت دیگر برنده این مسابقه بیان کرد: ترور سردار سلیمانی توسط ارتش آمریکا باعث ناراحتی در اذهان عمومی مردم زیمبابوه شد که خود از سال ۲۰۰۰ از تحریم‌های اعمال‌شده توسط آمریکا رنج می‌برند. به دلیل آنکه زمین خود را از بریتانیای استعمارگر پس گرفتند.

کد خبر 1751888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha