برگزاری مسابقه «قرآن، بهار قلب من است» در تاتارستان

مسابقه سالانه قرآن کریم با شعار « قرآن، بهار قلب من است» ۲۲ شعبان در تاتارستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، اداره اسلامی شهر«آلمتیوسک» جمهوری تاتارستان از برگزاری مسابقات سالانه قرآن کریم با شعار «قرآن، بهار قلب من است» خبر داد و گفت: قرار است این مسابقه روز یکشنبه در ۲۲ شعبان مصادف با ۱۳ اسفند ماه برگزار شود.

در این مسابقه، کودکان مسلمان ۵ تا ۱۵ سال شرکت می کنند و کودکان در دو دسته حفظ جزء سی ام برای سنین ۷ تا ۱۰ سال و حفظ دو جزء آخر قرآن کریم برای افراد بین ۱۱ تا ۱۵ سال با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کمیته ناظر مسابقه «قرآن، بهار قلب من است» قرار است به نفرات اول پسر و دختر جوایزی اهدا کند و به کودکان ۵ تا ۶ سال شرکت کننده جوایز تشویقی نیز اهدا خواهد شد.

از سویی دیگر، اداره اسلامی جمهوری تاتارستان با شورای اسلامی جمهوری تاجیکستان سیزدهمین دوره «مدرسه یک روزه» را برگزار می‌کنند و در این دوره حدود ۲۰۰ نفر، ۱۴۲ زن و ۳۳ مرد شرکت می‌کنند.

در طول دوره یک روزه مدرسه، شرکت کنندگان به فراگیری مبانی اسلام، نماز و وضو و خواندن برخی از سوره های قرآن کریم می پردازند، علاوه بر آن چند سخنرانی علمی در خصوص اهمیت طلبگی و معارف اسلامی، نحوه اقامه نماز  و موضوعات دیگر ایراد می‌شود.

طرح «مدرسه یک روزه» یکی از بزرگترین پروژه های آموزشی مدیریت اسلامی در جمهوری تاتارستان به شمار می‌رود که برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ اجرا شد و در طی ۱۲ ماه سال، حدود ۱۲۰۰ نفر مبانی اسلام را در این کشور فرا گرفته‌اند.

کد خبر 1751969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha