«مسجدی بودن» معیار خوبی برای انتخاب اصلح است

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه مسجدی بودن معیار خوبی در انتخاب افراد است، گفت: ۹۷ درصد شهدا در دفاع مقدس مسجدی بودند اگر کاندیدایی مسجدی باشد و حرکت و انتخاب خود را در مسجد قرار دهد، می‌تواند انتخاب خوبی برای نظام اسلامی باشد.

حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه شهرستان بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ویژگی های نماینده اصلح، بیان کرد: سخن در مورد انتخاب نماینده اصلح همان سخنان رهبر انقلاب است که اولا نماینده باید متدین و معتقد به دین باشد نماینده ای که معتقد و متدین به دین باشد هیچ گاه حق مردم و محرومین را زیر پا نخواهد گذاشت و نسبت به حق و حقوق  مردم سعی می کند آنچه را که عدالت است اجرا کند، نماینده باید آگاه و توانمند به مباحث کشور باشد.

وی افزود: نماینده ای که تدین داشته اما کارآمد و آشنا به مسائل نباشد و مجاری امور و پیگیری و نیجه گیری مشکلات را نشناسد قطعاً نتیجه خوبی نمی تواند بگیرد به همین دلیل نماینده باید تخصص های مدیریتی را نیز داشته باشد.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: نماینده باید بانشاط، مردمی، علاقمند به کار باشد و شب و روز خود را برای مردم وقف کند نماینده ای که توانمند است اما روحیه و نشاط کار را ندارد تکالیفش بر زمین می ماند نماینده با روحیه تلاش و فعالیت خستگی ناپذیر می تواند به مردم کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه نماینده مردم وابستگی حزبی گروه و جناحی نداشته باشد، اظهار کرد: برخی جناح ها و گروه ها زمان جذب اعضا، مصاحبه می کنند و برخی از احزاب از نمایندگان تعهد می گیرند نماینده ای که از ابتدا تعهدی به حزبی داده است نماینده مردم نمی تواند باشد بلکه نماینده همان حزب  و جناح است نماینده باید نماینده استان و شهرستان و در مقیاس بالاتر نماینده کل کشور باشد زیرا قانونی را تصویب می کند که کل کشور بر اساس ان قانون عمل می کنند و نباید وابستگی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تأکید کرد: البته نماینده می تواند در یک جبهه و گروه تعریف شود اما نگاهش باید فراجناحی و فراگروهی باشد و وابسته به صاحبان قدرت و ثروت و وام‌دار و وابسته آنها نباشد.

وی تأکید کرد: کاندیدایی که در تبلیغات انتخاباتی خود اسراف دارد و یا در تبلیغات از جیب دیگران هزینه می کند و کاندیدا خود را وام دار چند کارخانه دار و سرمایه دار می کند مجبور است فردا برای آنها این هزینه را جبران کند! و خودبه خود موضوع رانت و فساد عنوان می شود لذا مردم باید حتی به کسانی که پشت آنها عده ای قرار گرفته و اسراف و زیاده روی دارند و می خواهند با شام و تبلیغات رنگی و گرفتن نگاه مردم در تبلیغات رای بیاورند، تردید کنند که صلاحیت لازم را ندارند که اگر داشتند این اسراف ها را انجام نمی دادند.

امام جمعه شهرستان بجنورد تصریح کرد: هر کسی که بهترین باشد می تواند بهترین تصمیم را هم در نظام اسلامی بگیرد و این یک مسئله عقلی، عُرفی و شرعی است و مردم باید به دنبال انتخاب اصلح باشند.

وی در ادامه گفت: مردم در بحث انتخاب به بحث قومی ، فامیلی توجه نکنند زیرا اگر براساس این اصل انتخاب کنیم ممکن است فرد ضعیفی انتخاب شود.

امام جمعه شهرستان بجنورد در پاسخ به این سوال که مساجد چه ظرفیتی برای انتخاب اصلح دارند، تأکید کرد: برخی از مراکز در جامعه نهادهایی هستند که می توان برای انتخاب اصلح به آنها اعتماد کرد مانند صداوسیما که در این دوره توانسته ۲۰۰ کانال ایجاد کند تا مردم با اعتماد کامل انتخاب کنند؛ در مساجد هم معمولاً نامزدهای انتخاباتی در مساجد می آیند و صحبت می کنند و یا سخنران  در مساجد اهمیت مشارکت و انتخابات  و انتخاب اصلح را برای مردم تبیین می کنند.

وی یادآور شد: مسجد را مرکز و معیار انتخاب قرار دهیم یعنی هر کس مسجدی تر است و علاقمندی بیشتری به مسجد دارد و در خانه خدا رشد کرده باشد معیار انتخاب باشد ۹۷ درصد شهدا در دفاع مقدس مسجدی بودند اگر کاندیدا مسجدی باشد و حرکت و انتخاب خود را در مسجد قرار دهند، می توانند انتخاب خوبی برای نظام اسلامی باشند.

کد خبر 1751996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha