روحانیون مردم را به مشارکت پرشور در انتخابات ترغیب کنند

حجت الاسلام عبدی گفت: روحانیون و دیگر یاوران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با جهاد تبیین در جامعه روشنگری کرده و مردم را به مشارکت پرشور در انتخابات ترغیب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، امروز (۸ اسفندماه) همایش جهاد تبیین تجلیل از روحانیون موثر و یاوران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با حضور جمعی از روحانیون، علما، مسئولان استانی در حسینه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) برگزار شد.

نقش جهاد می تواند تبیین مهمی در روشنگری در مورد دستاوردهای اسلام و انقلاب داشته باشد

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام مهدی عبدی، گفت:عبدی تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان امام(ره) در ۱۲ مرداد سال ۱۳۵۹ تشکیل شدین شورا در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب تا به امروز در ایجاد همبستگی تشکل‌ها و جناح‌های سیاسی در برگزاری مراسم و آئین‌ها با صداقت و ایجاد تمهیدات لازم برای حضور مستمر مردم در پاسداری از دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های آن و نیز اعلام مواضع نظام جمهوری اسلامی نسبت به سیاست‌های استکبار جهانی نقش برجسته‌ای را ایفا کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه افزود:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موضوع مشارکت مردم در عرصه های مختلف به عنوان نماد و تبلور جمهوریت نظام مورد توجه قرار گرفته است و حضور گسترده مردم در صحنه های حمایت از نظام، نقش موثری در اقتدار بیشتر ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی خواهد داشت.

روحانیون مردم را به مشارکت پرشور در انتخابات ترغیب کنند

وی با اشاره به هدف از برگزاری این همایش، خاطر نشان کرد: اجابت فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بحث جهاد تبیین بود که جهاد تبیین مسائل روز و نیاز جامعه وظیفه همه است و این همایش می تواند نقش مهمی در روشنگری در مورد دستاوردهای اسلام و انقلاب داشته باشد.

حجت الاسلام عبدی تصریح کرد:روحانیون، ائمه جمعه و جماعت در مساجد، ادارات و نهادهای مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره از پیشگامان انقلاب بوده و دشمن این موضوع را می‌داند، لذا قصد تخریب و از بین بردن نهاد مقدس روحانیت را دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: حضور پررنگ و صمیمی امام جماعت در برنامه‌های مسجد، ایجاد اتحاد و انسجام‌بخشی بین مردم و ایجاد ارتباط بین آنها با مسجد، از مصادیق «جهاد تبیین» برای یک امام جماعت است.

روحانیون مردم را به مشارکت پرشور در انتخابات ترغیب کنند

با جهاد تبیین باید اهمیت انتخابات، مشارکت و حضور مردم را تبیین کنیم

در ادامه حجت الاسلام شمس الله جلیلیان اظهار کرد: جهاد تبیین در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با توجه به اینکه اولین انتخابات بعد از اغتشاشات ۱۴۰۱ است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه  افزود:در این برهه نیز با جهاد تبیین باید اهمیت انتخابات، مشارکت و حضور مردم را تبیین کنیم تا شاهد برگزاری یک انتخابات با شکوه و شکل گیری مجلس انقلابی و پرتوان برای رفع مسائل و مشکلات کشور مان باشیم.

وی خاطر نشان کرد: راهبرد دشمن در بحث انتخابات عدم حضور در پای صندوق‌های رأی است ولی عدم اطاعت از دشمن در این شرایط که درصدد مأیوس کردن مردم و کمرنگ‌تر کردن حضور است؛ به نوعی جهاد کبیر است لذا دشمن با بزرگنمایی مشکلات، می‌خواهد مردم را نسبت به نظام دلسرد کند تا در انتخابات شرکت نکنند چون می‌داند انتخابات تأثیرگذار است.

حجت الاسلام جلیلیان اظهار کرد: دشمن به دنبال انحراف فکر و اندیشه عموم جامعه به‌خصوص جوانان است لذا حضور پرشور مردم شهید پرور استان در همراهی  با نظام مقدس  جمهوری اسلامی و مشارکت در انتخابات را در همه زمان ها چشمگیر توصیف کرد.

روحانیون مردم را به مشارکت پرشور در انتخابات ترغیب کنند

وی گفت:امروز با جهاد تبیین وظیفه سنگینی بر عهده همه ماست تا بتوانیم در برابر دشمنان نظام و کشورمان و جریان حق و باطل درست تصمیم بگیریم و بی تفاوت نباشیم چرا که بی تفاوتی به مسیر باطل دشمن کمک کردن است و مشخص کردن مسیرمان در این برهه  یک امر محتوم است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه اظهار کرد: اولین عرصه جهاد تبیین برای روحانیون بحث اعتقادات است، چون به خاطر تبلیغ شدید دشمن باورها و اعتقادات برخی از افراد کمرنگ شده است و روحانیت، به‌عنوان بزرگ‌ترین و قوی‌ترین نیروی اجتماعی در جامعه ایران، باید نقشی حیاتی­ در تبیین اسلام و نظام اسلامی حاضر داشته باشد.

وی در پایان گفت: برای حفظ اسلام و نظام اسلامی، بیش از هرچیز باید به تبیین و روشنگری افکار در این زمینه با سلاحِ تهذیب و اخلاق همراه شد؛ زیرا تبیین، به دل‌های آحاد جامعه راه پیدا می­کند. پس، اگر جامعه ­ای بر مدار تبیین بگردد، مسئولان آن جامعه در دل­ های مردم نفوذ کرده، ارتباطات آن ها مانا و پایدار خواهد بود.

گفتنی است، در پایان مراسم حضرین در همایش تجلیل و از خبرنگارخبرگزاری شبستان کرمانشاه  صفورادانایی فرد به خاطر انعکاس و انتشار به موقع اخبار  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 1752006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha