مردم با حضور در انتخابات بی اثر بودن اقدامات دشمن بر رأی خود را ثابت می کنند

یکی از ائمه جماعات فعال استان کرمان با اشاره به توطئه های دشمن در خصوص انتخابات گفت: او به دنبال آن است تا ماجرای زن، زندگی آزادی؛ حمله تروریستی در شاهچراغ و مسیر گلزار شهدای کرمان بر کاهش حضور مردم پای صندوق رأی اثر بگذارد.

حجت الاسلام علی اکبر غفوری نسب، از ائمه جماعات فعال استان کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به آیه ۱۴۱ سوره مبارکه نساء متذکر شد: وقتی جامعه ای، مرتبه ایمانی پیدا می کند؛ نباید منفعل و توسری خور باشد و این امر ایجاب می کند نسبت به شرایط اطراف حساسیت نشان بدهیم و رهبری هم از همین حیث بر حضور در انتخابات تأکید دارند و آن را مصداق عمل صالح معرفی می کنند.

امام جماعت و مدیرکانون فرهنگی هنری طفلان مسلم خیابان شهید رجایی کرمان افزود: امام علی علیه السلام نیز در خطبه ۱۶۷ نهج البلاغه فرمودند «از خدا بترسید درباره بندگان او و سرزمین هایش؛ زیرا شما حتی نسبت به قطعه های زمین ها و چهارپایان نیز باید پاسخگو باشید؛ از خدا اطاعت کنید و نافرمانی او نکنید». پس وقتی مسئولیت آنقدر مهم است که حتی نسبت به بهائم و حیوانات؛ آیا نسبت به یک کشور و جامعه مسئولیت نداریم؟

وی درباره آثار حضور در انتخابات، امنیت را مهمترینِ آن دانست و توضیح داد: دشمن دنبال کاهش آنچنانی مشارکت نیست تا ادعای عدم مشروعیت نظام جمهوری اسلامی را به مردم جهان القا کند؛ او روی کاهش یک درصدی مشارکت مردم هم حساب باز کرده تا بگوید ماجرای زن، زندگی آزادی؛ حمله تروریستی در شاهچراغ و در مسیر گلزار شهدای کرمان، اثر گذاشت و یک درصد مشارکت مردم را کمتر کرد، پس می شود با برهم زدن بیشتر امنیت این کشور، مردم را از جمهوری اسلامی فاصله داد.

حجت الاسلام غفوری نسب بر انتخاب اصلح تأکید و خاطرنشان کرد: وضعیت موجود کشور حاصل رأی و انتخاب ما در دوره های قبل است لذا انتخاب اصلح، حداقل می تواند منجر به ریل گذاری سالم کشور شود تا در آینده آثار مفید آن را ببینیم.

وی در پایان گفت: ما در مسجد طفلان مسلم هر شب درباره اصل انتخابات با مردم صحبت و ملاک ها و شاخص های اصلح را برای آنان تشریح می کنیم که ان شاءالله پای صندوق رأی هم حاضر خواهند شد.

کد خبر 1752012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha