امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر از هموطنان گرفتار در برف

سلیمی با بیان اینکه از آغاز بارندگی برف در گیلان به بیش از ۳ هزار نفر از هموطنان گرفتار در جاده‌های گیلان خدمات رسانی انجام گرفته است گفت: جمعیت هلال‌احمر گیلان در شبانه روز گذشته ۱۹ عملیات انجام داده است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، هادی سلیمی‌_مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان به خبرنگاران اعلام کرد:با توجه به بارش برف و لغزندگی جاده‌های گیلان، در شبانه روز گذشته به ۹۷۲ دستگاه خودرو در ۷ شهرستان درگیر برف در استان خدمت رسانی شد.

وی افزود: نجاتگران هلال احمر علاوه بر امدادرسانی به این افراد به ۲۵ نفر مسافر که در برف و کولاک گرفتار شده بودند، خدمات رسانی کرده و آنها را در ۶ منطقه در نظر گرفته شده اسکان دادند.

سلیمی‌ با اشاره به اینکه، ۱۹۷ نفر نیروهای امدادی هلال احمر استان در قالب ۲۸ تیم مجهز و با توان ۲۲ خودروی عملیاتی و امدادی در این مدت ارایه خدمات کردند، افزود: بالگرد جمعیت هلال گیلان نیز برای توزیع مواد غذایی در مناطق صعب‌العبور در فرودگاه رشت مستقر است.

وی اظهار کرد: گیلان ۲۸ پایگاه امداد و نجات دارد که در هر پایگاه ۵ نیروی امدادی با یک خودروی عملیاتی خدمات رسانی می‌کند.

سلیمی اضافه کرد: همچنین مرکز استان یک تیم واکنش سریع دارد که با همین امکانات به عنوان پشتیبان به مردم خدمات لازم را ارائه می کنند.  

وی در ادامه به ۱۹ عملیات صورت گرفته جمعیت هلال‌احمر گیلان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: این عملیات ها شامل انتقال به مناطق امن ۴ نفر، افراد امدادرسانی شده ۱۸ نفر، مصدوم انتقالی ۷ نفر، توزیع اقلام غذایی؛ ۳۲۵۰ قرص نان، آب آشانیدنی یک لیتری ۱۹۷۰ واحد، توزیع پتو و سایر اقلام ۶۰ تخته، ۳۱۲ قوطی کنسرو لوبیا و تن ماهی و تمهید ۶ نقطه اسکان اضطراری و شارژ با اقلام زیستی و خوراکی در سطح شهرستان رشت و حومه بود.

سلیمی خاطر نشان کرد: کلیه شعب و پایگاه‌های سطح استان جهت آمادگی و پشتیبانی از شعب درگیر برف تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: تلفن گویای ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر گیلان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی می‌باشد.

امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر از هموطنان گرفتار در برف

کد خبر 1752170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha