برگزاری آیین پایانی نخستین جشنواره ملی آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی

آیین پایانی نخستین جشنواره ملی آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی دقایقی قبل با حضور مسئولان کشوری، استانی و محلی کهگیلویه وبویراحمد و معرفی برگزیدگان در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، امین کمالوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهمین سال برگزاری خود و در 30 استان کشور با موضوعات مختلف فرهنگی و هنری در حال اجرا است، اظهار داشت: استان ما نیز به عنوان یکی از استان های برگزار کننده جشنواره به مدت پنج روز میزبان هنرمندان استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، اصفهان، کردستان و کهگیلویه وبویراحمد بود.
 

کمالوندی در آیین پایانی نخستین جشنواره ملی آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی، افزود: ما میزبان نخستین جشنواره ملی آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی هستیم که در کنار این جشنواره بزرگ 48 گروه شرکت کردند و از این تعداد هفت گروه توسط هیئت داوران انتخاب و اجرای کارهای نمایشی را انجام دادند.

وی اظهار کرد: پنجمین سالی است که ما به باشگاه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) وارد شدیم و امیدواریم که این حضور ادامه دار باشد.

کمالوندی بیان داشت: به جهت عملی کردن توصیه مقام معظم رهبری که فرمودند: فرهنگ منور رضوی باید در تمام طول سال در کل کشور ساری و جاری باشد، خدا توفیق داد امسال برنامه های سال جاری را رسما با برگزاری هفته فرهنگ رضوی با حضور دکتر خسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع کردیم.

دبیر جشنواره های استانی رضوی در استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد:حدود یک هفته در برنامه های بسیار مفصل و تاثیرگذاری درهفته فرهنگ رضوی استان اجرا شد.

کمالوندی با بیان اینکه هفت جشنواره استانی برای هفت شهرستان این استان طراحی شد، یادآور شد: برگزاری جشنواره پیامک رضوی به میزبانی شهرستان بویراحمد، برگزاری دومین جشنواره هنرهای تجسمی "دعای باران" به میزبانی شهرستان گچساران، برگزاری دومین جشنواره استانی خوشنویسی "حدیث سلسله الذهب" به میزبانی شهرستان کهگیلویه، برگزاری دومین جشنواره شعر آیینی فارسی به میزبانی شهرستان دنا و برگزاری دومین جشنواره شعر محلی رضوی به میزبانی شهرستان بهمئی را از جمله این جشنواره ها ذکر کرد.
 

وی برگزاری نخستین جشنواره داستان 55 کلمه ای رضوی به میزبانی شهرستان باشت و نخستین جشنواره سرود رضوی ویژه کانون های فرهنگی مساجد استان را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان و ابراز داشت: در هر جشنواره استانی در مجموع هشت نفر برگزیده انتخاب و از آنان در این مراسم تجلیل خواهد شد.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: خدا منتی بر سر ما گذاشت که از بین 31 استان کشور جزء پنج استان محل عبور امام علی ابن موسی الرضا(ع) باشیم.

کمالوندی، مراسم استقبال از کاروان 23 دونده هم استانی و بدرقه آنان به سمت خراسان رضوی را از دیگر برنامه های دهه کرامت و جشنواره رضوی عنوان و افزود: مراسم استقبال نمادین از امام رضا(ع) نیز در مارگون بویراحمد برگزار و مردم مسافتی به طول پنج کیلومتر را به همراه جمعی از مدیران پیموده و در نهایت به حرم مطهر بی بی خاتونین خواهران امام رضا(ع) رسیدند که در پایان بوستانی با نام امام رضا در نزدیکی این امامزادگان به نام مبارک این حضرت نامگذاری شد.
 

گفتنی است، آیین پایانی نخستین جشنواره ملی آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی دقایقی قبل با حضور معاون اداری و مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و برگزیدگان جشنواره های مختلف رضوی در یاسوج برگزار شد.

پایان پیام/

کد خبر 175223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha