۹۰۰ رأی اولی اولین حضور سیاسی خود در انتخابات را تجربه می کنند

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شیروان گفت: ۹۰۰ نفر از این شهرستان، اولین حضور سیاسی خود برای حضور در پای صندوق های رأی در انتخابات ۱۱ اسفندماه را تجربه می کنند تا سهمی در سرنوشت کشور ایفا کنند.

یحیی عباسی، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: از این تعداد ۴۷۷ نفر دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم و مابقی پسر هستند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات امسال دشمن را مأیوس می‌کند عنوان کرد: دشمن در طول انقلاب اسلامی بارها مأیوس شده است و ما نیز باید تلاش کنیم بر این یاس دشمن بیافزاییم.

عباسی خاطرنشان کرد: دانش آموزان امروز سه تکلیف دینی، علمی و سیاسی دارند که باید به آن عمل کنند، همه دانش‌آموزان با مسئولیت پذیری، به رشد فردی و جامعه کمک نمایند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شیروان بیان کرد: امروز ما در یک برهه‌ تاریخی مهمّی قرار داریم و ایران اسلامی با پشتیبانی مردم و رهبری مدبرانه امامین انقلاب، عزتمند است و راه ترسیم نقشه‌ی کلان پیشرفت خود به سمت آرمان‌ها را طی کرده است.

عباسی با گریز به موضوع انتخابات، مسئولیت اجتماعی را موضوع مهم و تأثیرگذاری عنوان و اضافه کرد: انتخاب کسی که قرار است برای ما تصمیم بگیرد، دارای اهمیت بالایی است.

وی انتخابات را نماد مردم‌سالاری دینی دانست و با بیان اینکه مشارکت در این عرصه، کشور را در ابعاد گوناگون قوی می‌کند تصریح کرد: قدرت نظام مقدس جمهوری‌اسلامی با حضور و مشارکت مردم تثبیت شده است‌.

وی در خصوص انتخاب فرد اصلح، تنوع در نامزدهای انتخاباتی را زمینه بسیار مساعدی برای تشخیص مشارکت‌کنندکان در انتخابات خواند.

عباسی به برگزاری همایش رأی اولی‌ها در این شهرستان اشاره کرد و با پرداختن به موضوع انتخابات به عنوان سرنوشت‌سازترین عرصه سیاسی اجتماعی، افزود: همایش رأی اولی با ابتکار آموزش و پرورش و با همراهی سایر نهادها در کانون فرهنگی تربیتی سمیه شهرستان‌ برگزار شد.

۳۰ هزار دانش آموز در ۴۲۱ آموزشگاه شهری و روستایی این شهرستان زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1752253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha