۸۵۰ هزار نفر در استان زنجان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند

رفیعی با اشاره به اینکه ۸۵۰ هزار نفر در استان زنجان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند، گفت: از این تعداد بیش از ۳۹ هزار نفر رأی اولی ها تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ابوالفضل رفیعی، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات پیش رو در ۱۴۳۸ نقطه - محل در استان زنجان در قالب ۷۷۲ شعبه ثابت و سیار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع حدود ۱۱ هزار نفر از استان زنجان در امر برگزاری انتخابات بعنوان مجریان و عوامل نظارتی و حفاظتی در شعب حاضر خواهند بود.

سخنگوی ستاد انتخابات استان زنجان افزود:در حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۱۱۹ نفر، ابهر، خرمدره و سلطانیه ۳۰ نفر، خدابنده ۲۴ نفر و ماهنشان و ایجرود ۲۷ نفر نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان زنجان هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه رای گیری انتخابات پیش رو در یک هزار و ۴۳۸ نقطه محل در استان زنجان انجام خواهد شد، گفت: ۷۷۲ شعبه ثابت و سیار برای این کار پیش بینی شده است.

رفیعی با اشاره به اینکه ۸۵۰ هزار نفر در استان زنجان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند، گفت: از این تعداد بیش از ۳۹ هزار نفر رأی اولی ها تشکیل می دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان خاطرنشان کرد: طبق توافق وزارت کشور با شورای نگهبان، درتمامی حوزه های انتخابیه استان زنجان انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: حضور مردم در صحنه های مختلف به ویژه انتخابات نشان دهنده پویایی کشور، حق طبیعی در تعیین سرنوشت کشور است و این مهم در سطح اجتماعی از مولفه های توسعه اجتماعی یافتگی به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه حضور بالای مردم در انتخابات موجب شده دشمنان در برنامه های خود تجدیدنظر کنند اظهارکرد: حضور مردم دراین رخداد مهم به منافع ملی گره خورده و اینکه فردی بگوید به خاطر مشکلات شرکت نمی کنم حرکت در مسیر اهداف دشمنان است.

رفیعی خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات بسیار مهم بوده و هر ایرانی که دوست دار کشور است این مهم را به عنوان شاخص مهم تعیین و تکلیف مسائل مختلف مد نظر قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: ۲ نفر از مدیران شهرستان‌های استان زنجان به دلیل رعایت نکردن مواد ۷۳ تا ۷۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، از مسئولیت‌های خود تعلیق شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با یادآوری اینکه مجموعه عظیمی از مدیران و دست اندرکاران خدوم استان و شهرستان‌ها، از چندین ماه قبل با تلاش شبانه‌روزی درصدد برگزاری سالم و مطلوب انتخابات در ۱۱ اسفند هستند، تاکید کرد: در راستای اجرای قانون و راهبرد بی‌طرفی و امانتداری در انتخابات، جرائم و تخلفات احتمالی انتخاباتی مدیران و دست‌اندرکاران و نیز نامزدها با جدیت توسط مراجع و نهادهای ذیربط رصد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

کد خبر 1752256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha