لزوم نقش آفرینی بانوان در حوزه جوانی جمعیت | شایسته سالاری مبنای انتصابات است

حسینی پور برلزوم پررنگ تر شدن حضور بانوان در عرصه های اجتماعی نظیر جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: تمدن مازندران با توجه به کاهش جمعیت استان به شدت درحال آسیب دیدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سیدمحمود حسینی پور-استاندار مازندران در نشست با بانوان تاثیرگذار دیار علویان ضمن تحسین همت والای بانوان و دختران این خطه از شمال کشور برای حضور تاثیرگذار در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی،   هنری، ورزشی و ... اظهار کرد: زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش آفرین بوده اند.

وی با اشاره به جایگاه حضور زنان در جبهه های نبرد علیه رژیم بعث عراق و پشتیبانی از جبهه، افزود: بانوان در مراکز بیمارستان های صحرایی دوشادوش مردان به درمان رزمندگان اسلام رسیدگی کردند.

حسینی پور  با بیان اینکه بانوان در تربیت رزمندگان اسلام و مجاهدین فی سبیل الله خوش درخشیدند، ادامه داد: بانوان در تهیج فرزندان و همسران خویش برای حضور در جبهه ها اثرگذار بودند که شایسته تکریم و تحسین است.

وی به نقش اثرگذار بانوان در مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد و خاطرنشان شد: دولت سیزدهم برای استفاده از ظرفیت بانوان در عرصه های مدیریتی به درستی ورود داشت که سهم قابل توجهی از پست های مدیریتی به بانوان واگذار شد.

حسینی پور با بیان اینکه اکنون به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ۵۷درصد بانوان کشور شاغل هستند، گفت: همچنین در بخش های مختلف پزشکی حضور موثر بانوان پزشک را شاهدیم.

وی با اشاره به نقش بی بدیل بانوان در آموزش و پرورش،   افزود: نگاه دولت سیزدهم به بهره مندی از بانوان در عرصه های مختلف شعاری نیست و شایسته سالاری به جای جنسیت مورد توجه است.

حسینی پور بااشاره به نقش بانوان در تعالی و توسعه کشور، گفت: بعد از انقلاب اسلامی شاهد رشد وبالندگی مازندران در دولت های مختلف بوده ایم و امروز این استان نقش بی بدیلی در امنیت غذایی کشور دارد.

وی با بیان اینکه مازندران در ۱۴قلم مواد غذایی رتبه اول کشور را دارد، از تلاش دولت برای صنعتی شدن کشاورزی در مازندران خبر داد.

حسینی پور از برقراری ارتباط کاری با دانشگاه ها خبر داد و گفت: سال گذشته هفت کارگروه با ریاست روسای برتر هفت دانشگاه برتر استان تشکیل شد.

وی با بیان‌اینکه دانشگاه نوشیروانی بابل در جایگاه ششم دانشگاه های دنیا ایستاده است و این نشان از تلاش دولت برای تقویت آموزش عالی دارد، یادآورشد: ۵۶درصد دانشجویان را بانوان تشکیل می دهند.  

استاندار مازندران به کودتای زن، زندگی و آزادی اشاره کرد و گفت: حضور زنان در عرصه های مختلف نظام موجبات نقش برآب شدن توطئه های دشمنان انقلاب در این کودتا شد.

وی با بیان اینکه دشمنان بر مزیت های جمهوری اسلامی ایران تمرکز دارند چرا که نظام نقاط ضعف را به نقطه قوت تبدیل می کند و نمی توانند از نقاط ضعف برای ایحاد فاصله بین ملت و انقلاب بهره بگبرند، خاطرنشان شد: حضور بانوان دانشگاه‌های مختلف در عرصه های ملی و بین المللی و ارائه مقالات کاربردی و راهبردی یکی از مزیت های ایران اسلامی است که دشمن از این حضور ناراحت است و تلاش دارد جایگاه زن را بزند.

حسینی پور به انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات نیز یکی از مزیت های ایران اسلامی است و دشمن درصدد تحریم این حرکت سیاسی ملت است.

وی به رشد اقتصادی چهار و یک دهم درصد استان مازندران اشاره کرد و افزود: بعد از سیزده سال تورم مازندران که بالاتر از میانگین تورم کشور بود ۲درصد پایین تر از میانگین کشور شد.

حسینی پور با بیان اینکه نرخ بیکاری استان ۹درصد بود به ۵و سه دهم درصد رسید، ادامه داد: در پایان دولت دوازدهم روابط با عرصه بین الملل بسته شد علی رغم اینکه دولت وقت آمریکا را کدخدا معرفی کرد و به دنبال ایجاد تعامل با آمریکا بود.

وی به انسداد روابط دولت با دنیا اشاره کرد و افزود: در دولت پیشین مردم برای دریافت واکسن کرونا با چالش مواجه بودند اما دولت سیزدهم مدیریت مقابله با کرونا را عهده دار شد و شاهد روند کنترل این بیماری در کشور هستیم.

حسینی پور به فعال شدن کریدور شمال به جنوب به عنوان یک مزیت اقتصادی برای رشد مازندران اشاره کرد و گفت: در هفته بیش از ۱۵کشتی در نوبت تخلیه بار در بندر امیرآباد هستند.

وی به عقد تفاهم نامه با روسیه برای صادرات محصولات مازندران به روسیه اشاره کرد و افزود: مرکبات مازندران در این دولت به کشورهای مختلف صادر می شود.

حسینی پور به تلاش دولت برای بهره برداری و افتتاح پروژه هایی با رسوب بیش از ۲۷سال در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: افتتاح پل روستای اورست چهاردانگه از جمله این پروژه ها بود.

وی به خدمات دولت در حوزه آبرسانی به روستاهای مازندران اشاره کرد و از توسعه زیرساخت های ارتباطی در استان خبر داد.

حسینی پور با بیان اینکه دولت برای توسعه ارتباطات در استان بالغ بر سه هزار میلیارد تومان هزینه کرد، از ساخت شش کشتی به همت کشتی سازی صدرا خبر داد.

وی بیان کرد: قبول داریم با وجود تمام اقدامات دولت سیزدهم اما هنوز سفره مردم کوچک است چرا که دولت پیشین تمام اقدامات را به نتیجه برجام گره زده بود و زمانی که کدخدا برجام را پاره کرد پروژه ها یک به یک رسوب کرد و اکنون دولت درصدد تکمیل پروژه های بر زمین مانده است.

حسینی پور با بیان اینکه مشکلات اقتصادی فقط مختص ایران اسلامی نیست، گفت: دولت سیزدهم با قوت درصدد رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

وی اذعان کرد: درآمد مردم با هزینه هاشون فاصله دارد دولت مردمی آیت الله رئیسی تلاش دارد فشارهای اقتصادی که مردم متحمل می شوند را کاهش دهد، افزود: جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه مردم الگویی را نشان داد که استکبار جهانی را عصبانی کرد و تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران اسلامی پیش گرفتند که به لطف خداوند متعال و پشتوانه مردم درصدد بی اثر کردن این تحریم ها هستیم.

حسینی پور به اهمیت انتخابات ۱۱اسفند اشاره کرد و گفت: مردم باید برای سهیم شدن در تعیین سرنوشت خود و ایران اسلامی سرانگشتان خویش را در پای صندوق های رأی رنگین نمایند.

وی از تلاش برای مردمی شدن اقتصاد در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان شد: احیای ظرفیت های حوزه بانوان نیز مورد توجه است.  

حسینی پور برلزوم پررنگ تر شدن حضور بانوان در عرصه های اجتماعی نظیر جوانی جمعیت تاکید کرد و افزود: تمدن مازندران با توجه به کاهش جمعیت استان به شدت درحال آسیب دیدن است.

وی برلزوم تشکیل کارگروه ویژه شناسایی و بررسی نظام مسائل بانوان در دانشگاه های مازندران تاکید کرد و گفت: از خوابگاه های دانشجویان بانو ور دانشگاه های مازندران بازدید بعمل آمد و درصدد ایجاد خوابگاه های مناسب در بسیاری از دانشگاه ها هستیم.

حسینی پور با بیان اینکه کف زدن درپی انتقادات راه حل رفع مشکلات نیست، افزود: بانوان نخبه برای رفع مشکلات باید طرح و برنامه دهند.

وی به آمار بانوان سرپرست خانوار و افزایش طلاق در استان مازندران اشاره کرد و خواستار همراهی بانوان نخبه برای رفع مشکلات این حوزه ها شد.

حسینی پور برلزوم ارائه تصمیمات کارگروه های مختلف بانوان به شورای برنامه ریزی استان تاکید کرد و گفت: مطالبات بانوان از استانداری باید هدفمند باشد.

کد خبر 1752271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha