نظرسنجی: نیمی از محافظه کاران اسلام را تهدیدی برای سبک زندگی خود می دانند

نتایج یک نظرسنجی در بریتانیا نشان داد که بیش از نیمی از اعضای حزب محافظه کار معتقدند که اسلام تهدیدی برای سبک زندگی بریتانیایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، نتایج یک نظرسنجی در بریتانیا نشان داد که بیش از نیمی از اعضای حزب محافظه کار معتقدند که اسلام دومین دین بزرگ در این کشور به شمار می آید، تهدیدی برای سبک زندگی بریتانیایی است.

نتایج این نظرسنجی که توسط بنیاد «امید و نه نفرت» انجام شد و شامل 521 عضو محافظه‌کار بود، نشان داد که 58 درصد از آنها اسلام را تهدیدی برای بریتانیا می‌دانند، یعنی دوبرابر درصدی از کل جمعیتی که به همین موضوع اعتقاد دارند.

براساس  این نظرسنجی، 52 درصد از پاسخ دهندگان به تئوری توطئه رو به گسترش فزاینده ای اعتقاد دارند که بخش هایی از شهرهای اروپایی مشمول قوانین شریعت اسلامی هستند و مناطق "ممنوع" برای غیرمسلمانان است.

روزنامه گاردین اعلام کرد: این یافته‌ها بینشی را در مورد اینکه چرا اعضای ارشد حزب از محکوم کردن اظهارات اخیر«لی اندرسون» درباره «صادق خان» شهردار لندن به‌عنوان اسلام‌هراسی خودداری کردند، ارائه می‌کند.

نیک لولز، بنیانگذار سازمان امید و نه تنفر که این نظرسنجی را انجام داده است، می نویسد: «از رویدادهای هفته گذشته واضح است که اسلام هراسی و احساسات ضد مسلمانان عمیقاً در حزب محافظه کار ریشه دارد، اما این نظرسنجی به وضوح مشکل را نشان می دهد.

. اظهارات اندرسون در آخر هفته گذشته خشم برخی از اعضای حزب محافظه کار را برانگیخت، اما از سوی بسیاری دیگر مورد دفاع پرشور قرار گرفت.

اندرسون که معاون رئیس حزب بود، گفت: صادق خان، یکی از برجسته ترین سیاستمداران مسلمان کشور، تحت کنترل اسلام گرایان بوده است.

. داونینگ استریت روز سه‌شنبه در پاسخ به اظهارات اندرسون گفت: در زمانی که تنش‌ها در حال افزایش است، درست است که مردم انتظار سطح بالایی از توجه سیاستمداران نسبت به کلماتی را که استفاده می‌کنند، داشته باشند.

کد خبر 1752309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha