مسابقات مدهامتان مسیر «هر مسجد یک پایگاه قرآن» را هموار کرده‌است

سعیدی گفت:برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان از فعالیت‌های موثر در جذب بچه‌ها به مسجد است، در واقع کسانی می‌توانند در این رقابت ها شرکت کنند که عضو مسجد و فعال مسجدی باشند و همین انگیزه خوبی برای ارتباط بیشتر قاریان و حافظان با مسجد است.

«مریم سعیدی» داور مسابقات کشوری «مدهامتان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، به برکات و  رهاورد مسجدی کردن فعالیت های قرآنی اشاره و اظهار کرد: مسجد مکانی دائمی، بدون هزینه و در دسترس برای همه اقشار است و هزینه‌های کلاسداری را برای افراد کم بضاعت جامعه به دلیل رایگان بودن کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: انس بیشتر نسل جوان و نوجوان با مسجد، شرکت در نماز جماعت و بسیج بواسطه حضور قرآن‌آموزان، ارتباط بیشتر با روحانیت، رونق حضور مردم در مسجد و نهایتاً خارج شدن مسجد از مهجوریت از دستاوردها و برکات مهم برگزاری جلسات قرآنی در مساجد است.

سعیدی اضافه کرد: برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان از فعالیت های موثر در جذب بچه ها به مسجد است، در واقع کسانی می‌توانند در این رقابت ها شرکت کنند که عضو مسجد و فعال مسجدی باشند و همین انگیزه خوبی برای ارتباط بیشتر قاریان و حافظان با مسجد محسوب می شود.

این حافظ قرآن کریم یادآور شد: کسانی در عرصه‌های قرآنی موفق تر هستند که ساعات زیادی با قرآن مانوس هستند و تکرار و تمرین بیشتری دارند کلاس های قرآن با توجه به محدودیت مکان و زمان این امکان را به قاریان و حافظان نمی‌دهد، اما مسجد زمان تعطیلی ندارد و فعال قرآنی هر ساعت و زمانی می‌تواند از مسجد بهره برده و به تمرینات خود به صورت فردی و جمعی ادامه دهد.

سعیدی تأکید کرد: مسجد مکان مقدس و مورد اهتمام همه مسلمان است، خوشبختانه در دولت مردمی آیت الله رئیسی تلاش بر آن است که از مسجد استفاده های بیشتری شود و این اهتمام مورد تقدیر است، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به برنامه ریزی‌های دقیق تر و سازنده تری داریم.

وی اضافه کرد: باید در بین هیئت امناهای مساجد اساتید قرآنی هم ورود نمایند تا با برنامه های جذاب، دقیق و اصولی بهترین استفاده از مسجد به عنوان کانون قرآن شود.

گفتنی است، مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور ۲۸۰ برگزیده کشور در دو بخش خواهران و برادران روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفندماه به میزبانی سنندج برگزار می شود.

کد خبر 1752383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha