نامزدها و هواداران آنها باید نسبت به قانون تمکین کنند

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری انتخابات، گفت: شاید سهل انگاری و گاهی اشتباهاتی در کار باشد، ولی نامزدها و هواداران آنها باید نسبت به قانون تمکین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: یکی از مراتب تقوا و اوصاف متقین، مسئله صدقه دادن و انفاق کردن در راه خدا است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: امام سجاد علیه السلام در مورد حق صدقه می‌فرماید «بدانید که این ذخیره‌ای نزد پروردگارت و ودیعه‌ای نزد پروردگار که نیاز به شاهدی نیست».

وی با اشاره به اینکه در آیات فراوان داریم که در کنار نماز، بحث انفاق مطرح شده، افزود: خداوند در جاهایی که امر به نماز داشته، در زمینه انفاق و صدقه نیز تاکید کرده است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه هر عضوی از بدن ما این استعداد را دارد که هر ثانیه هزاران خطر را دفع کند، بیان کرد: بسیاری از بلاها به وسیله صدقه، کار خیر، انفاق و صله رحم از انسان دور می‌شود.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: انسان متقی ایمان به غیب، عالم ملکوت، عالم قبر و برزخ و ... دارد.

وی ادامه داد: خداوند متعال می‌فرماید « ای اهل ایمان، در راه خدا انفاق کنید قبل از اینکه روز قیامت و روز مرگ شما فرا رسد».

آیت الله حسینی دوستی با اهل بیت علیهم السلام را آخرت کارساز دانست و گفت: خداوند صدقه را مستقیم از دست انسان انفاق کننده دریافت می‌کند.

امام جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه امروز ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، افزود: باید خداوند متعال را شاکر باشیم که ما را بر سر سفره قرآن، اهل بیت علیهم السلام و معنویت قرار داده است.

وی با بیان اینکه بسیاری شکرگزار نعمت‌های الهی هستند، گفت: برخی معرفتی نسبت به خدا، اولیای الهی، قرآن، حجاب و معنویت ندارند و معنای انسانیت را نمی‌دانند.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه انسانیت، معنویت و اخلاق قیمت ندارند، ادامه داد: متاسفانه گاهی برخی با سرمایه عظیمی که دارند احساس فقر می‌کنند، در صورتی که ایمان به خدا، ائمه اطهار (ع)، روز قیامت و معنویت از همه این‌ها با ارزش‌تر است.

امام جمعه یاسوج در فراز دیگری از خطبه‌ها ۱۲ اسفند ماه، روز احسان نیکوکاری و ترویج فرهنگ قرض الحسنه را یادآور شد و گفت: این کار اجر بسیاری دارد.

وی درختکاری را نیز کاری ارزشمند دانست و افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود «هرکس درختی بکارد و آن درخت میوه دهد، خداوند به اندازه‌ میوه‌های آن درخت به چنین شخصی پاداش می‌دهد».

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: امام صادق علیه السلام نیز فرمود «چند چیز بعد از مرگ به انسان سود می‌رساند فرزند شایسته، اهل نماز و قرآن، چاه آبی که انسان حفر می‌کند، درختی که می‌کارد، آبی که جاری می‌کند و سنت حسنه خوب می‌تواند ثواب بالایی برای چنین انسانی داشته باشد».

امام جمعه شهر یاسوج شرکت در انتخابات را یک وظیفه ملی، شرعی، سیاسی و فرهنگی دانست که باید در رای گیری شرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان رهبری جایگاه برجسته‌ای دارد و رهبری برای امت اسلامی را تعیین می‌کند، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین را انجام می‌دهد.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات و رای دادن یک وظیفه شرعی و ملی است و نباید از این وظیفه عقب بمانیم، یادآور شد: در هر حوزه انتخابیه یک نفر انتخاب می شود و همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند و رای دادند، نزد خداوند ماجور هستند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: دشمنان تلاش می‌کنند تا مشارکت حداکثری شکل نگیرد و از این طریق نظام را ضعیف و بدون پشتوانه جلوه دهند.

وی با اشاره به مناظره‌های کاندیداها، یادآور شد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در طول تبلیغات کاندیداها شور عظیم و قابل تحسینی ایجاد کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

آیت الله حسینی حضور مردم را در راستای امنیت، رشد و شکوفایی دانست و ادامه داد: همه مردم کشور و نامزدها برنده این انتخابات هستند.

خطیب نماز جمعه شهر یاسوج منتخب مردم را نماینده برگزیده همه دانست و اظهار کرد: نماینده منتخب نباید خود را نماینده ایل، طایفه و گروه بداند بلکه چنین نماینده‌ای باید منافع مردم، انقلاب و نظام و همچنین حوزه انتخابیه خود را مد نظر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای شاید از عدم رای آوری کاندید مورد نظر خود ناراحت باشند و این طبیعی است، ولی باید بدانند که زحمت حضور در انتخابات و رای دادن ماجور و مجاهدت در راه خدا محسوب می‌شود.

آیت الله حسینی از چنین افرادی خواست که در مقابل قانون تمکین کنند و افزود: شاید سهل انگاری و گاهی اشتباهاتی در کار باشد، ولی نامزدها و هواداران آنها باید نسبت به قانون تمکین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج هدف را مجد، عظمت و شکوفایی کشور دانست و گفت: همه نامزدها برای پیشرفت و توسعه کشور و همچنین حفاظت از ارزش‌های دینی و ملی در صحنه حضور پیدا کرده‌اند.

وی بیان کرد: امروز به برکت نظام و انقلاب اسلامی مجد و عظمتی در دنیا ایجاد شده و نظام اسلامی و جبهه مقاومت در برابر جبهه کفر و استکبار ایستادگی می‌کنند.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه حضور حداکثری در انتخابات مهم است، خاطرنشان کرد: مردم استان به فرمان رهبری الهی در صحنه انتخابات حضور پیدا کردند که این بزرگترین کار است و امیدواریم که مردم استان در خط مقدم این کار باشند.

کد خبر 1752557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha