فعالیت ۱۵ هزار شعبه سیار اخذ رأی در کشور

شاهچراغی از فعالیت ۱۵ هزار شعبه اخذ رأی در کشور خبر داد و گفت: برابر قانون مردم می‌توانند با ۵ مدرک هویتی با احراز کد ملی رأی دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی  خبرگزاری شبستان، سیدمحمدتقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در نشست خبری با اصحاب  رسانه در وزارت کشور با بیان اینکه مردم مثل همیشه در مسیر افتخارآفرینی قرار دارند، گفت: خدا را شاکریم که امروز زمینه حضور مردم در میدان انتخابات فراهم شده و با همکاری تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها و نقش آفرینی مردم ادامه دارد.

شاهچراغی تصریح کرد: در ۵۹ هزار شعبه یک میلیون نفر از مردم در اجرا و نظارت مشارکت دارند و برابر آنچه از آمار و مستندات موجود از استان‌ها در اختیار قرار گرفته نسبت به دوره های قبل حضور باشکوهتر است و علیرغم برف و باران و سیل در سیستان و بلوچستان و مشکلات پیش آمده، مردم پای صندوق‌های رای حضور یافتند و امیدواریم تا پایان امروز شاهد مشارکت پرشورتر مردم باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: برابر قانون جدید با پنج مدرک هویتی که از قبل اعلام شده از مردم با احراز کد ملی رای‌گیری می شود، مدیران شعب توجه کنند که افراد با هر کدام از مدارک حضور یابند باید رای آنها اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه به منظور تسریع فرآیند رای گیری تمهیداتی دیده شده است، ابراز کرد: ۱۵ هزار شعبه سیار در مراکز جمعیتی تعریف شده تا آنها که به دلیل کهولت، بیماری و معلولیت توان حضور در شعب اخذ رای را ندارند بتوانند از طریق اعلام به فرمانداری و هماهنگی بهزیستی، در منزل آرای خود را به صندوق بیندازند.

معاون سیاسی وزیر کشور با تشکر از اصحاب رسانه و زمینه سازی آنها برای حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای، گفت: لازم است از نیروهایی که در شعب همکاری می  کنند، مجریان و ناظران و رسانه ها تقدیر کنیم، ما خدمتگزار مردم هستیم و امیدواریم مثل همیشه به وظیفه خود عمل کنیم؛ برابر آنچه وظیفه حکم کرده امانت دار مردم هستیم.

کد خبر 1752566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha