میثاق رأی اولی‌ها با آرمان‌های انقلاب در مسجد

رأی اولی های اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان، امروز با حضور در شعب اخذ رأیی که در مساجد مستقر بودند، با آرمان های انقلاب پیمان وفاداری بستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان_ نوشین کریمی

تبلیغات دشمن از ماه ها قبل بر روی عدم مشارکت مردم در انتخابات امروز(جمعه، ۱۱ اسفند) متمرکز شده بود.

دشمنی که همواره تلاش می کند هر لحظه خودتحقیری را در فکر و باور این ملت رشد یافته از انقلاب، فرو کند.

دشمنی که پس از اغتشاشات رخ داده سال گذشته به آزادی زنان اشاره داشت و آنرا بهانه ای برای تحقیر جامعه ایرانی و دور کردن آنها از عفت، حجاب و ارزش هایشان بکار میگرفت.

میثاق رأی اولی‌ها با آرمان‌های انقلاب در مسجد


دشمنی که برای هر چه بیشتر دور کردن مردم از یکدیگر و گسستگی فرهنگی و قومی و نژادی، تهمت دین زدگی را هم قاطیش کرد اما در نهایت، طی همین یکسال گذشته شاهد بودیم که مردم و به ویژه همین نسل جوان و نوجوان چگونه در مراسم های دینی و مذهبی اعتکاف و محرم و رمضان و دهه فجر و ۱۳ آبان و... حضور یافتند و مثل همیشه خار چشم دشمنان شدند.

از شب قبل شناسنانه و کارت ملییم را آماده گذاشتم. گوشیم را شارژ کردم و دفتر و خودکار اضافه برداشتم تا توی کیفم بماند، حداقل خیالم راحت باشد لحظه ای که گوشی خاموش شد بتوانم آنچه را که می خواهم از این شعبه و آن شعبه اخذ رأی ثبت کنم جایی یادداشت کرده باشم.

در مسیر راه دختران و مادرانی را میدیدم که با هم از، انتخابات حرف می زدند، دوستانی که با هم آمده بودند و ملاک هر کدامشان بر روی نامزد مد نظرشان متفاوت بود و جالب.

میثاق رأی اولی‌ها با آرمان‌های انقلاب در مسجد


یکی تحصیلات عالیه دانشگاهی و با سواد بودن برایش مهم بود و یکی دیگر خلاقیت و دارای ایده و نظر را پر اهمیت می دانست.

آن یکی، توان سخنوری کاندیدا و اینکه می تواند حق مردم را در صحن مجلس مطالبه کند برایش مهم بود و دیگری میگفت «حتما باید انقلابی باشد و اهل تقوی»

به نظرم دیدگاه همه محترم بود و پیدا کردن همه این خصوصیات در یک نفر شاید کمتر پیدا میشد اما مهم بود که جوان ما با فکر و آگاهی به میدان آمده و تصمیم گرفته بود رأی بدهد.

میثاق رأی اولی‌ها با آرمان‌های انقلاب در مسجد

مائده فاخته، از اعضای کانون های مساجد استان گیلان یک رأی اولی بود که در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان کرد: خیلی ذوق داشتم که امروز می توانم به صورت رسمی در آینده کشورم سهم داشته باشم.

وی با بیان اینکه، این اولین انتخاب من برای سرنوشت چهار سال کشور، خیلی مهم و حساس و دلهره آور بود، افزود: برای همین با وسواس بیشتری نامزدهای انتخاباتی را دنبال کردم و با ملاک هایی یک ایران سربلند، سنجیدمش.

میثاق رأی اولی‌ها با آرمان‌های انقلاب در مسجد



فاخته تصریح کرد: اینکه فردی با چه توانایی و چه درک و استدلالی می خواهد وارد مجلس شود و چه کاری را برای مردمانش انجام دهد اولین نگاه ما به بحث انتخابات است ولی، مهمتر این است که کسی که وارد مجلس می شود امانتدار باشد و جاه طلب نباشد.

وی با اشاره به تبلیغات منفی دشمن برای عدم حضور در انتخابات گفت: اینکه در کشورم همه نوع آزادی برای دختر و بانوی ایرانی از، تحصیل و شغل و... وجود دارد به خودم می بالم و محدودیتی احساس نکرده ام که مانع از تغییر تفکرم و عدم مشارکتم در انتخابات شود.

میثاق رأی اولی‌ها با آرمان‌های انقلاب در مسجد



ساجده موسویان_ یکی دیگر از رأی اولی های کانون های مساجد گیلان است که در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، خدمت به مردم را افتخار دانست و گفت: ولی هر کسی لیاقت آنرا ندارد، چرا که وقتی جایگاهش را گم کند و مردم را وسیله پیشرفت خود و ترقی اطرافیانش بدادند خیانت بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه، نماینده ای که خیانت میکند خودش اولین دشمن مردم و این کشور است افزود: دشمن با شناخت همین آدم ها فرصت نفوذ و حمله به درون ما را دارد ولی ما می توانیم با بصیرت و آگاهی بیشتری عملکرد و اهداف نمایندگان پیشین و کاندیداهای جدید را مورد بررسی و تجدید نظر قرار دهیم.

موسویان، توجه به زندگی نامه و وصایای شهدا را چراغ روشنی برای انتخاب مسیر جوانان همسن و سال خود عنوان کرد و ادامه داد: اکثر فرماندهان جنگ و شهدای عزیز ما از جوانان بودند و وقتی می بینیم که آنان تا چه اندازه بینششان عاقلانه و مسیرشان درست بوده باید به خودمان نهیب بزنیم که، ما هم می توانیم.

میثاق رأی اولی‌ها با آرمان‌های انقلاب در مسجد


رفت و آمدها در مسجد هر لحظه بیشتر می شود، آدم ها با پوشش مختلف می آیند و می روند. طبق دوره های گذشته مردم عادت دارند بیشتر اواخر روز را برای رأی دادن انتخاب کنند.

لیست نامزدها روی تابلو اعلانات نصب شده، یکی با خودکار کف دستش کدهای کاندیدای خودش را می نویسد و کمی آنطرفتر جوانترها که رأی داده اند می مانند و با انگشت های رنگی شده خود سلفی میگیرند... 
وی چیزی که امروز از، خود ثبت می کنند لبخندی از رضایت و پیروزی است. پیروزی برای اینکه نسبت به سرنوشت کشورشان بی تفاوت نبودند.

میثاق رأی اولی‌ها با آرمان‌های انقلاب در مسجد

میثاق رأی اولی‌ها با آرمان‌های انقلاب در مسجد

کد خبر 1752706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha