نتایج شمارش آراء انتخابات در استان کرمان اعلام شد

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اعلام نتایج رسمی شمارش آراء انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۹ حوزه انتخابیه از مشارکت قریب به ۵۰ درصدی مردم استان در این دوره خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رحمان جلالی، ظهر شنبه(۱۲ اسفند) در نشست خبری نتایج نهایی شمارش آراء انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان را اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با قدردانی صمیمانه از مردم اظهار کرد: مردم کرمان با حضور گسترده پای صندوق رأی در عمل نشان دادند پای وصیت حاج قاسم در ولایتمداری ماندند.

وی از نیروهای مردمی، عوامل برگزاری انتخابات، همه اعضای ستاد انتخابات استان، عوامل امنیتی و قضایی در پهناورترین استان کشور، نقش موثر اصحاب رسانه، کاندیداها قدردانی کرد.

جلالی گفت: در حوزه انتخابیه کرمان و راور شهباز حسن‌پور با ۷۴ هزار و ۲۱۹ رأی و مجید دوستعلی با ۷۱ هزار و ۵۶۶ رأی نفر دوم به عنوان منتخبین این حوزه به مجلس راه یافتند.

وی افزود: محمدرضا پورابراهیمی هم ۵۸ هزار و ۸۵۸ رأی، محمدرضا باهنر ۳۵ هزار و ۲۸۰ رأی، محمدعلی عسکری ۳۱ هزار و ۸۷۰ رأی و محمدمهدی زاهدی  ۲۵ هزار و ۳۵۲ رأی در این حوزه کسب کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان ادامه داد: عبدالحسین همتی با ۲۸ هزار و ۳۴۴ رأی از ۶۹ هزار و ۵۷۸ رای مأخوذه منتخب مردم زرند و کوهبنان شد.

وی اعلام کرد: احمد انارکی محمدی با ۵۶ هزار و ۴۹۲ رأی از ۱۲۷ هزار و ۷۱۵ رأی مأخوذه در رفسنجان و انار و منصور شکراللهی با ۸۲ هزار و ۵۸۶ رأی از ۱۶۳ هزار و ۷۱۱ رأی مأخوذه در کهنوج، منوجان، رودبار، قلعه گنج فاریاب و جارموریان و بهنام سعیدی با ۳۷ هزار و ۶۲۱ رأی از ۱۴۷ هزار و ۹۲ رأی منتخب حوزه جیرفت و عنبرآباد شدند.

جلالی گفت: در حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر و گنبکی موسی غضنفرآبادی با ۶۸ هزار و ۳۵۴ رأی از ۱۳۸ هزار و ۵۶۹ رأی مأخوذه؛ در سیرجان و بردسیر محمد معتمدی‌زاده با ۵۳ هزار و ۷۱۵ رأی از ۱۱۳ هزار و ۲۱۰ رأی مأخوذه؛ در حوزه انتخابیه شهربابک غلامرضا نویدی با ۱۸ هزار و ۳۰۲ رأی از ۳۵ هزار و ۸۵۴ رأی مأخوذه و در بافت، رابر و ارزوییه هم یاسر سلیمانی با کسب ۲۴ هزار و ۹۱۱ رأی منتخب مردم شدند.

وی بیان کرد: منتخبین مردم استان کرمان برای مجلس خبرگان رهبری هم سیداحمد خاتمی با ۵۷۸ هزار و ۷۷۹؛ احمد شیخ بهایی با ۳۵۷ هزار و ۴۲۰ و امان الله علیمرادی با ۳۰۷ هزار و ۸۴۳ رأی از مجموع یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۶۸۶ رأی مأخوذه شدند.

وی میزان مشارکت مردم استان در این دوره از انتخابات را قریب ۵۰ درصد اعلام کرد.

کد خبر 1752794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha