سی‌هزارمین محفل «هر مسجد، پایگاه قرآن» همزمان با مسابقات مدهامتان

مولوی، با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در شهر سنندج، از برگزاری سی‌هزارمین محفل «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» در مسجد جامع این شهر همزمان با آغاز رسمی مسابقات مدهامتان خبر داد.

«احسان مولوی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به آغاز پذیرش متسابقین شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» از امروز (شنبه، ۱۲ اسفندماه) در شهر سنندج اظهار کرد: این مسابقات رسما از فردا یکشنبه ۱۳ اسفندماه در رشته‌های مختلف میان متسابقین آغاز می‌شود.

دبیر شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ادامه داد: انتخاب استان کردستان و شهر سنندج به عنوان میزبان مسابقات با توجه به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نسبت به مساله وحدت میان مسلمانان بود، ضمن اینکه سنندج به عنوان شهر «مساجد و مناره‌ها» شناخته می‌شود در نتیجه با در نظر گرفتن این مساله که مسابقات قرآنی «مدهامتان» از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود، قرابت برپایی دوره شانزدهم مسابقات در این شهر بیش از پیش مشخص می‌شود.

وی با اشاره به نوآوری‌ها و تغییرات ایجاد شده در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان افزود: برای اولین بار در طول این سال‌ها برای مسابقات شعار انتخاب شد؛ البته امسال با توجه به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نسبت به مساله جهاد تببین که در دیدار ایشان با قاریان چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم مطرح شد تصمیم برگزارکنندگان مسابقات این بود که شعار شانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان «قرآن، کتاب تبیین» باشد.

مولوی تصریح کرد: با توجه به تاکید معظم‌له نسبت به مساله جهاد تبیین، در نظر گرفتیم در دوره‌های بعد، به شکل ویژه نسبت به این موضوع توجه کرده و در قالب‌ برنامه‌های متنوع نظیر جریان‌سازی رسانه‌ای، قرائت‌های قرآنی، اجراهای قرآنی و ... در راستای روشنگری و تبیین جامعه گام برداریم؛ ضمن اینکه تبیین‌گری با تلاوت آیات قرآن و توجه به این مولفه در قالب مواد آزمون و مسابقات نیز به شکل جدی پیگیری خواهد شد.

مدیر فرهنگی و تولید محتوای ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: از دیگر اتفاقاتی که در این دوره شاهد آن خواهیم بود، برگزاری سی‌هزارمین محفل از سری جلسات قرآنی «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» است که با حضور قاریان مطرح کشوری، متسابقین و عموم مردم، یکشنبه، ۱۲ اسفندماه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود که این رویکرد در واقع لبیک به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل هر مسجد به پایگاه قرآنی است.

مولوی در ادامه به استقبال وسیع اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان‌ها برای شرکت در مسابقات اشاره کرد و گفت: در مرحله استانی بیش از ۱۸ هزار نفر شرکت کردند که از این میان ۲۸۰ نفر به مرحله کشوری راه‌ یافتند؛ ضمن اینکه امسال فراوانی جمعیت متسابقین از گروه سنی ۱۰ تا ۱۶ سال در رده نوجوانان را شاهد بودیم که آمار قابل توجهی است چراکه در طول دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا این رده سنی امکان شرکت در مسابقات را نداشتند.

وی با بیان اینکه امسال دو رشته تلاوت تقلیدی ویژه برادران و قرائت ترتیل ویژه خواهران در نظر گرفته شده است، افزود: از سوی دیگر امسال با پیگیری‌های انجام شده توانستیم شرایط را برای حضور نوجوانان و جوانان در محل برپایی مسابقات فراهم کنیم؛ این اقدام با همکاری آموزش و پروش و موسسات قرآنی به ثمر نشسته و قرار است علاوه بر متسابقین، قاریان و داوران، جمعیتی متشکل از دانش‌آموزان و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز به عنوان مستمع حضور داشته باشند.
 

کد خبر 1752840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha