ضرورت استفاده از ظرفیت گروه‌های نمایش مسجدی در جهاد تبیین

حاج علی اکبری تأکید کرد: گروه‌های نمایشی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت خوبی برای جهاد تبیین و تقویت ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اصغر حاج علی اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم بدرقه گروه نمایش کانون مصطفی خمینی مسجد چهارده معصوم(ع) زنجان که برای اکران اثر نمایشی «عمرا اگه برگردم» در مساجد تهران اعزام شدند، با ابراز خرسندی از موفقیت این گروه نمایشی در نخستین جشنواره تئاتر شبستان، خواستار هنرنمایی آثار این گروه در انجمن سینمای جوان شد.

ضرورت استفاده از ظرفیت گروه‌های نمایش مسجدی در جهاد تبیین

وی، با بیان اینکه حمایت از هنرمندان رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است، خاطرنشان کرد: تقویت گروه های نمایشی در کانون های مساجد و استفاده از ظرفیت این گروه ها در جهاد تبیین و تقویت ارزش های دینی و اسلامی در جامعه نیز مورد تاکید است.

در ادامه مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان با تشریح فرایند برگزاری نخستین جشنواره تئاتر شبستان به ارسال ۲۴ اثر نمایشی از طرف کانون‌های مساجد استان زنجان به این جشنواره خبر داد.

محسن اسلامی ادامه داد: نمایش «فرکانس» به نویسندگی میثم سرآبادانی و کارگردانی حمید اسدبیگی از کانون فرهنگی هنری نبی اکرم (ص) مسجد رسول الله شهرستان خرم‌دره زنجان در بخش عمومی و نمایش «عمراَ اگه برگردم» به نویسندگی علی خودسایی و کارگردانی اعظم اوجاقلو از کانون فرهنگی هنری مصطفی خمینی مسجد چهارده معصوم (ع) زنجان در بخش کودک و نوجوان موفق به کسب رتبه در نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان شدند.

وی اضافه کرد: نمایش‌های راه یافته از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان قرار است تا با ۲۸ اثر نمایشی در مرحله کشوری و در بخش های عمومی و کودک و نوجوان رقابت کنند.

اسلامی تصریح کرد: نخستین جشنواره تئاتر شبستان ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در چهار بخش تئاتر کاغذی، کودک و نوجوان، عمومی و مهر (خواهران) انتخاب و معرفی شدند.

کد خبر 1752945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha