صدها مراکشی در تظاهراتی، خواستار نجات فلسطینیان در غزه شدند

صدها مراکشی روز شنبه خواستار نجات فلسطینیان در نوار غزه با توجه به گستردگی ویرانی و سیاست قحطی اسرائیل علیه آنها شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، صدها مراکشی روز شنبه با برگزاری تظاهراتی، خواستار نجات فلسطینیان در نوار غزه با توجه به حجم گستردگی ویرانی و سیاست قحطی اسرائیل علیه آنها شدند.

اعتراضات همبستگی با غزه توسط سازمان‌های مدنی مانند «جبهه مراکشی برای حمایت از فلسطین» در چندین شهر مراکش از جمله الجدیده، کازابلانکا (غرب) و طنجه (شمال) برگزار شد.

تظاهرات کنندگان خواستار لزوم مداخله برای توقف جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ شدند.

شرکت کنندگان با شعارهایی خواستار حفاظت از غیرنظامیان در نوار غزه و جلوگیری از برنامه‌های اسرائیل برای آوارگی فلسطینیان از غزه شدند و نسبت به ادامه هدف قرار دادن غیرنظامیان هشدار دادند.

تظاهرات کنندگان  شعارهایی از جمله «مردم می خواهند فلسطین را آزاد کنند»، «ای آزادگان جهان، نه به صهیونیست و نه به آمریکا»، «فلسطین امانت است و عادی سازی خیانت» سر دادند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات آنچه را «سکوت جامعه بین المللی در قبال آنچه در غزه می گذرد و ناتوانی آن در پایان دادن به جنگ» توصیف کردند، محکوم کردند.

بر اساس داده‌های فلسطینی و سازمان ملل، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را در نوار غزه به راه انداخته است که ده‌ها هزار قربانی بر جای گذاشته است که بیشتر آنها کودک و زن هستند.

کد خبر 1752962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha