آمادگی اوقاف قدس برای استقبال از روزه داران در مسجد الاقصی

اداره اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی از به پایان رسیدن مقدمات در مسجد الاقصی برای استقبال از نمازگزاران در طول ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره،  اداره اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی اعلام کرد: مقدمات در مسجد الاقصی برای استقبال از نمازگزاران در طول ماه مبارک رمضان که از هفته آینده آغاز می شود، به پایان رسیده است.

شیخ عزام الخطیب، مدیر کل اوقاف به شورای اوقاف و امور و مقدسات اسلامی و تمام نهادها و هیئت‌های اسلامی در قدس مهم‌ترین تهمیدات اتخاذ شده برای ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

از جمله این تمهیدات اتخاذ شده توسط الخطیب، برنامه روزانه نماز عشاء و تراویح، برنامه ایراد خطبه، تلاوت قرآن برای نماز جمعه، برنامه روزانه تلاوت قرآن، آموزش دروس شرعی در طول ماه مبارک رمضان و روزهای جمعه در صحن مسجد الاقصی است.

الخطیب افزود: کمیته‌ها و انجمن‌های داوطلبانه اورژانسی و پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی را به نماز گزاران در مسجد الاقصی در طول ماه مبارک رمضان ارایه می کنند. گروهی از درمانگاه‌های صحرایی موقت در داخل صحن‌های مسجد مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: اوقاف اسلامی وعده های افطاری روزانه را برای میهمانان خدا و وعده های افطاری و سحری را برای همه نگهبانان و کارگران در مسجد الاقصی فراهم می کند.

 الخطیب ،آمادگی بخش نگهبانی مسجدالاقصی و آتش نشانی در مسجد و تقویت آنها را اعلام کرد.

 بر اساس بیانیه شورای اوقاف، امور و مقدسات اسلامی، برنامه اعتکاف در مسجدالاقصی امسال نیز طبق روال معمول خواهد بود و نمازگزاران در طول شب تا صبح به تهجد، ذکر و عبادت می پردازند. شب های پنج شنبه بعد از جمعه و جمعه بعد از شنبه و تمام شب های ۱۰ شب آخر ماه مبارک رمضان تا صبح روز اول عید برنامه اعتکاف و عبادت ادامه دارد.

 در سال های گذشته، ممانعت از اعتکاف در مسجد جرقه درگیری بین نمازگزاران و نیروهای اشغالگر را ایجاد کرد که به مسجد هجوم بردند و معتکفین را با زور از مسجد بیرون کردند.

 اززمان آغاز حمله به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، مسجد الاقصی  در محاصره شدید نیروهای اسرائیلی و ایجاد محدودیت ورود نمازگزاران قرار گرفته است.

 پلیس رژیم صهیونیستی روز جمعه تنها به افراد مسن اجازه داد تا از باب های شهر قدیم عبور کرده و به مسجد الاقصی برسند و مردان جوان به خانه هایشان بازگردانده شدند.

شیخ یوسف ابوسنینه، خطیب مسجد الاقصی گفت: مسجد الاقصی ویژه مسلمانان است و تحت هیچ شرایطی مسلمانان از رسیدن به آن برای انجام مناسک دینی خود منع نمی شوند

 در ۱۸ فوریه، کانال ۱۳ خصوصی اسرائیل گفت که باوجود هشدار شین بت اسرائیل درباره ناآرامی بین فلسطینی‌ها داخل ۴۸ و پلیس رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با توصیه ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی راست افراطی برای ایجاد محدودیت دسترسی نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی در طول ماه مبارک رمضان موافقت کرد.

کد خبر 1752971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha