پرداخت اجاره‌بهای مسکن بیش از پنج هزار خانواده در کرمان توسط کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با برشمردن برخی از خدمات ارائه شده به نیازمندان در سال جاری از پرداخت اجاره‌بهای مسکن به بیش از پنج هزار خانواده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ناصر عسکری‌نژاد، یکشنبه(۱۳ اسفند) در آستانه سالروز تاسیس کمیته امداد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به حمایت از ۱۱۵ هزار خانوار توسط این نهاد افزود: مجموع واریزی مستمری ماهیانه این جمعیت، ۱۴۴ میلیارد تومان است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان به توزیع سه هزار سری جهیزیه به ارزش ۹۶ میلیارد تومان به زوج های تحت حمایت کمیته امداد استان در سال جاری؛ ۶ هزار کمک موردی به ارزش سه میلیارد تومان به نیازمندان و حدود ۹ میلیارد تومان اجاره مسکن به پنج هزار و ۷۲۷ نفر از مددجویان تحت حمایت اشاره کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت و ۱۰ هزار و ۱۰۸ مورد فرصت شغلی در استان ایجاد شده؛ گفت: در خصوص کاریابی مددجویان و استفاده از ظرفیت بنگاه های اقتصادی نیز طی سال جاری ۷۶۰ نفر از مددجویان تحت حمایت و فرزندان آنها از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کار شده اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم
کمیته امداد را نهادی مفید، موثر، کارآفرین و محرومیت‌زدا دانست که امروز به جریانی بسیار قدرتمند در حمایت از محرومان و محرومیت‌زدایی در کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به وسعت امداد رسانی این نهاد در مناطق محروم و صعب العبور؛ تنوع خدمات و توانمندسازی محرومان تصریح کرد: یک وزارتخانه توانمند به اندازه کمیته امداد قادر نیست این حجم از فعالیت را به این خوبی انجام دهد.

وی با افزودن این نکته که کمترین وزارتخانه ای می تواند کیفیت کادر و نیروی انسانی خود را از لحاظ ایمانی و عملی با کمیته امداد مقایسه کند؛ خاطرنشان کرد: این نهاد ماموریت بسیار ویژه الهی دارد که کار خود را به خوبی در سطح جامعه انجام می دهد.

کد خبر 1753011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha