۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی عضو کتابخانه های عمومی هستند

حاجی با بیان اینکه ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی عضو کتابخانه های عمومی هستند، گفت: در همه شهرهای استان و روستاهای بالای هزار و ۵۰۰ نفر یک پایگاه تحت عنوان کتابخانه عمومی فعال است و تنها دو روستای بالای هزار و ۵۰۰ نفر فاقد کتابخانه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمود حاجی امروز (۱۳ اسفند) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: کتابخانه های عمومی یکی از منسجم ترین شبکه های فرهنگی در استان هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در ادامه گفت: در همه شهرهای استان و روستاهای بالای هزار و ۵۰۰ نفر یک پایگاه تحت عنوان کتابخانه عمومی فعال است و تقریبا ۱۰ درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه های عمومی هستند.

وی ادامه داد: در خراسان جنوبی ۸۴ باب کتابخانه عمومی فعالیت می کند و به ازای هر نفر در استان یک و نیم جلد کتاب داریم و در زمینه زیربنای کتابخانه ها رتبه اول در کشور مربوط به خراسان جنوبی است و تنها دو روستای بالای هزار و ۵۰۰ نفر فاقد کتابخانه هستند.

حاجی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین برنامه ها بحث تبدیل شدن کتابخانه ها به پایگاه های فرهنگی و اجتماعی است، افزود: در خراسان جنوبی این شعار تاحدودی محقق شده است و نتایج خوبی را به دست آوردیم و در جشنواره کتابخوانی رصوی امسال توانستیم رتبه چهارم را کسب کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی عنوان کرد: پرداختن به بحث حجاب، جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و برپایی میزهای خدمت در نماز جمعه ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه محتوای کتاب های موجود در کتابخانه ها مرتب بررسی می شود، گفت: به این جهت که کتاب های مسموم و ضاله وارد کتابخانه ها نشوند.

کد خبر 1753017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha