نیاز جدی سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان کرمان به فضای آموزشی و مدرسه

در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر نیاز سکونت‌گاه‌های غیررسمی به فضای آموزشی و مدرسه، به برخی مناطق اولویت‌دار اشاره شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رضا رضایی، یکشنبه(۱۳ اسفند) در سیزدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان از برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای دانش‌آموز و معلم استان با حضور احتمالی وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به برگزاری این کنگره در پنجشنبه هفته جاری در دانشگاه فرهنگیان؛ افزود: همچنین میزبان مدیران کل آموزش و پرورش کشور و شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش هم هستیم‌.

وی در ادامه به درخشش دانش‌آموزان استان در مسابقات ورزشی دومیدانی و... اصفهان اشاره و تصریح کرد: تجلیل از بیش از ۵۰ دانش‌آموز و فرهنگیان مدال‌آور مسابقات ورزشی در دستور کار است.

رضایی با توجه به رشد ۶۹ درصدی فضاهای ورزشی در آموزش و پرورش؛ از اجرای طرح‌های ۶ گانه مهارت آموزی رشته‌های ورزشی خبر داد و خواستار استفاده از ظرفیت اداره کل ورزش و جوانان و هیئت شنای استان شد به ویژه در شهرهایی که آموزش و پرورش فاقد استخر شنا است.

در این جلسه همچنین ساخت مدرسه و توجه به فضای آموزشی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعلام شد: در این زمینه برای دو محله در کرمان و سیرجان هدف‌گذاری انجام شده اما محله فیروزآباد کرمان هم مشکل جدی دارد؛ محله صیاد شیرازی نیازمند مدرسه ۱۲ کلاسه است و الله آباد با ۴۵۰۰ نفر دانش‌آموز فقط سه مدرسه دارد.

برگزاری آزمون استخدامی در ۱۸ اسفند جاری موضوع مطرح شده بعدی در این نشست بود.

کد خبر 1753018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha