فوتی‌های تصادفات خراسان جنوبی ۱۰ درصد کاهش یافت

شجاعی‌نسب گفت: خوشبختانه از ابتدای امسال تاکنون فوتی‌های ناشی از تصادفات ۱۰ درصد در استان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار حسن شجاعی‌نسب امروز (۱۳ اسفند) در شورای راهبری تصادفات استان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه تصادفات برون و درون شهری اگر چه با افزایش ۹ درصدی مواجه هستیم اما متوفیان حوادث ترافیکی کاهش ۱۰ درصدی دارد.

وی بر ایجاد استراحتگاه‌های بین راهی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده و دوبانده‌سازی جاده‌های استان برای کاهش تصادفات تأکید کرد و افزود: از ابتدای امسال بین از یک میلیون تخلف در حوزه پلیس راه و راهور اعمال قانون کردیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۲۵ هزار فقره از این تخلفات، تخلف حادثه‌ساز بوده که اعمال قانون آن توانسته از تصادفات جلوگیری کند.

شجاعی‌نسب با اشاره به اینکه برخود قانونی با تخلفات حادثه‌ساز در سطح استان ۶۳ درصد افزایش دارد، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری با همکاری مرجع قضایی بیش از ۲۰ هزار و ۱۳۳ وسیله نقلیه که حرکات مخاطره‌آمیز داشتند توقیف سیستمی شدند و پس از  تذکر و آموزش، رهاسازی شده است.

وی با در پیش رو بودن تعطیلات نوروزی، گفت: در جلسه آینده باید نقاط ضعف و قوت طرح نوروزی سال گذشته بررسی و تحلیل شود و در طرح نوروزی ۱۴۰۳ مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 1753084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha