سرعت بالا در خراسان جنوبی شدت تصادفات را افزایش داده است

رضایی با بیان اینکه سرعت بالا در خراسان جنوبی شدت تصادفات را افزایش داده است، گفت: میانگین کشوری شدت تصادفات ۱.۳۵ و در استان خراسان جنوبی ۱.۸ است که باید مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سرهنگ علیرضا رضایی امروز (۱۳ اسفند) در شورای راهبری تصادفات استان با اشاره به افزایش هفت درصدی تردد خودرو از ابتدای امسال تاکنون در جاده‌های استان اظهار کرد: متوسط تردد خودروهای سنگین در جاده‌های استان ۲۳ درصد است که نسبت به متوسط کشوری(۱۴ درصد) دارای ۹ درصد افزایش می باشد که تاثیر بسزایی در افزایش شدت تصادف در جاده‌های استان دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۲ نفر  بر اثر تصادفات در استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش دارد اما مجروحین بیش از ۶ هزار نفر هستند که ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: حدود ۴۵ درصد متوفیان حوادث ترافیکی مربوط به شهرستان نهبندان و قاین است که در ایام نوروز باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

رضایی با بیان شدت بالای حوادث رانندگی در استان به ویژه در محورهای کویری طبس، دیهوک، نهبندان و سربیشه، عنوان کرد: میانگین کشوری شدت تصادفات ۱.۳۵ و در استان خراسان جنوبی ۱.۸ است که باید مدیریت شود.

به گفته وی؛ میانگین سرعت در جاده‌های استان ۹۶ کیلومتر بر ساعت بوده که با دستگاه‌های توقیف سیستمی و دیگر اقدامات انجام شده میانگین سرعت حدود هشت کیلومتر نسبت به قبل کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه واژگونی خودرو بیش از ۵۰ درصد حوادث جاده‌ای این استان را شامل می‌شود، در ادامه گفت: رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ بصورت هماهنگ در سراسر کشور در روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه برگزار می شود.

رضایی تأکید کرد: توقفگاه‌های موقت بین راهی بویژه در محورهای کویری و دارای فراوانی تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی با اولویت محورهای طبس- یزد، طبس- اصفهان، طبس -بردسکن، فردوس- بشرویه، دیهوک و سربیشه نهبندان با استفاده از ظرفیت فرمانداری‌ها راهداری، هلال احمر، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امور عشایری با تمرکز بر ابتدای شب و بعد از سحر برپا شود.

وی گفت: با توجه به تصادفات وسایل نقلیه، اید جرثقیل سنگین در نزدیکترین محل با محورهای پرتصادف و پرتردد (بیرجند، نهبندان، قاین، طبس و فردوس) به منظور تسریع در رسیدگی به تصادفات سنگین و بازگشایی محورها پیش‌بینی شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: باید از وضعیت تابلوها، علائم، خط کشی‌ها، نواقص جاده ای و شناسایی و آشکارسازی مقاطع پرتصادف و مستعد وقوع تصادف و بهبود اضطراری نواقص ایمنی قابل رفع تا قبل از شروع طرح نوروزی به ویژه در محدود ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها بصورت مشترک توسط راهداری و پلیس راه بازدید شود و اقدامات لازم به عمل آید.

کد خبر 1753085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha