اجرای طرح کتابخانه‌گردی با هدف آشتی با کتاب و کتابخوانی

گودرزی زاده گفت: طرح کتابخانه گردی، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با هدف آشتی بیشتر همگان با فرهنگ مطالعه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علی گودرزی‌زاده، صبح امروز (۱۴ اسفند) در آغاز بکار سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی  و «ویژه برنامه کتابخانه‌گردی» در فرهنگسرای آیینه اراک ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه گفت: ویژه برنامه کتابخانه‌گردی؛ طرحی است که هرساله همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های کشور و با هدف آشتی بیشتر مردم و به ویژه مسوولان با کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال این برنامه در کتابخانه فرهنگ‌سرای آیینه و با حضور دوستداران کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود، افزود: کتابخانه گردی فضایی برای آشنایی بیشتر مردم و مسوولانی  با باغستان کتاب است.

این مقام مسئول با تاکید بر آشتی همگان با کتابخانه و اهمیت حضور در این مکان های فرهنگی، بیان کرد: در طول سال شاهد هستیم که همگان به ویژه برخی مسئولان به دلیل مشغله ای که دارند قدری با کتاب و کتابخانه فاصله گرفته اند که اجرای این طرح بهانه ای برای یادآوری به ایشان است.

وی با توجه به بازتعریف جدیدی که کتابخانه‌های کشور از فضای کتابخانه دارند، بیان کرد: امروز دیگر کتابخانه صرفا مکانی برای امانت گرفتن کتاب نیست، امروز دیگر فیزیک کتاب مطرح نیست،   بلکه مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند که امور کتابخانه‌ها را پیش می‌برند.

گودرزی زاده با اشاره به فضای فرهنگی کتابخانه ها خاطر نشان کرد: در حال حاضر کتابخانه‌ها وارد فضای فرهنگی و هنری و فضای کسب و کار و اقتصاد شده اند و در حال پیدا کردن نقش در امور جامعه هستند.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی به اهمیت مطالعه به ویژه از دوران کودکی اشاره کرد و گفت: باید اولین محل رجوع افراد کتابخانه باشد و آشتی با کتاب و قرار دادن کتاب در سبد خانوارها از اصول اولیه زندگی باشد.

وی همچنین به اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و  گفت: همزمان با برنامه کتابخانه‌گردی شاهد برپایی اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و آغاز سیزدهمین دوره جشنواره هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: این برنامه شاهراهی برای حضور همه مردم به عرصه کتابخوانی و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.

کد خبر 1753225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha