ماه مبارک رمضان اوج حضور فعال‌ مردم در سنگر مقدس مسجد است

حجت الاسلام جلالی گفت:ماه مبارک رمضان اوج حضور فعال‌ مردم در سنگر مقدس مسجد است و شایسته است که فضای مقدس مسجد از هر آلودگی مادی و معنوی پاک شود.

حجت‌الاسلام جواد جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  از کرمانشاه با اشاره به آغاز دهه تکریم و تعظیم از مساجد و غبارروبی آنها، گفت: اما اختصاص یک دهه آن هم دهه آخر ماه معظم شعبان که دل ها و جان‌های مومنین آماده استقبال از ماه مبارک رمضان و بهره گیری از سفره پر فیض و معنوی این ماه عزیز است، فرصت بسیار خوبی برای توجه دادن مردم به این امر مهم و تذکر و بیان اهمیت بسیار والای تکریم و عطرافشانی مساجد و تبیین ارزش معنوی خدمتگزاری به مسجد مهیا شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه افزود: مساجد از روز اول مرکزیت خاص اجتماعی بودند و اکنون باید رونق پیدا کنند لذا  اقدامات زیادی را می‌توان در این زمینه انجام داد، اما بسیاری از برنامه‌ها جنبه اداری پیدا کرده که باید ساماندهی شود. همچنین حضور کودکان از سنین پایین در مساجد انس و الفت میان مردم و مساجد را بیشتر می کند و آن ها را در برابر خطرات تهاجم فرهنگی دشمن مصون می دارد.

وی خاطر نشان کرد:مسجد عبادتگاه خاص مسلمانان است که کتاب الهی از زاویه‌های مختلفی به آن اشاره کرده است. مسجد همواره مورد عنایت شارع مقدس اسلام (ص) بوده، در اجتماع مسلمانان نیز مرکز توجه بوده است. بنابراین، کالبد و فضای عبادتگاه خاص مسلمانان، یعنی مسجد، اهمیت و نقش ویژه‌ای دارد. در طول تاریخ ایران، همواره حاکمان و مردم به مسجد توجه کرده‌اند.  

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: اهداف برگزاری ویژه‌برنامه‌های مسجدمحور طی ایام ماه مبارک رمضان افزایش نشاط معنوی، انس با قرآن، ترویج سبک زندگی اسلامی، دستگیری و کمک به نیازمندان، مناجات‌خوانی در محلات و مساجد، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی از جمله این اهداف است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان را ظرفیت بزرگی برای حضور مردم دانست و گفت: حضور پرشور مردم در مسجد و عوض شدن فضای محله، کوچه و خیابان از برکات ماه مبارک رمضان است و یکی از دیگر اسباب ماه مبارک رمضان نماز جماعت بعد از افطار است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم در ماه مبارک رمضان با قرآن بیشتر انس می‌گیرند و می‌توانیم از قاریان و سخنرانان مشهور و معروف استفاده کنیم تا اثر ماه مبارک رمضان در دل مردم بیشتر حس شود.

کد خبر 1753242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha