توانمندسازی و رفع نیازهای اقشار محروم یکی از مهمترین اقدامات کمیته امداد است

طاهری با بیان اینکه کمیته امداد یادگار حضرت امام راحل برای رفع محرومیت از جامعه اسلامی است، گفت: توانمندسازی مدد جویان کمیته امداد و رفع نیاز های اقشار محروم یکی از اقدام‌ مناسب ومهم است که توسط این اداره کل به انجام می‌رسد.

رضا طاهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به سالروز تأسیس نهاد مقدس کمیته امداد توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، که همواره پیام آور حفظ کرامت خانواده‌ها و پایگاه نوع‌دوستی و خدمت به محرومان جامعه بوده است، گفت: یقیناً از الطاف الهی و توفیقی بزرگ به پاس مجاهدت‌های امام راحل و همه دلدادگان ایشان در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد و امام خمینی (ره) کرمانشاه افزود: این نهاد مقدس با بهره گیری از آموزه های اسلام، همواره می‌کوشد اصولی ترین و شایسته ترین خدمات را به مددجویان خود بدهد و علاوه بر انجام تکلیف شرعی و اجتماعی، این امورات تأثیر بسزایی در راستای خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به طبقه محروم و نیازمندان جامعه داشته و پشتوانه‌ای مطمئن برای اجرای برنامه‌های کلان اقتصادی دولت در جهت فقر زدایی است.

وی خاطر نشان کرد:حامیان و خیران با تلاشی مضاعف در جهت کمک مومنانه به مددجویان تحت حمایت این نهاد گام برداشتند. حضور پرشور در پویش‌های مختلف از جمله جشن عاطفه ها، یلدای مهربانی، به عشق حسین (ع)، اطعام مهدوی، اطعام و احسان حسینی نمونه کوچکی از همراهی‌های نیکوکاران است.

طاهری تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با بهره گیری از آموزه های اسلام، همواره می کوشد اصولی ترین و شایسته ترین خدمات را به مددجویان خود بدهد. بر این اساس، این کمیته، طرح ها و فعالیت های خودکفایی را در رأس برنامه های خود قرار داده و  نخستین و اساسی ترین گام در این باره، ایجاد روحیه خوداتکایی، اعتماد به خود، علاقه به کار و اتکا نکردن به دیگران است همچون پرداخت وام های خودکفایی، تهیه و واگذاری مواد اولیه و وسیله کار، رسیدگی و نظارت بر اجرای طرح های خودکفایی خانواده ها، ارائه آموزه های فنی و حرفه ای، تهیه مقدمات لازم برای خودکفاییِ گروهی از راه ایجاد کارگاه های آموزشی و تولیدی است.

مدیرکل کمیته امداد و امام خمینی (ره) کرمانشاه با اشاره به اینکه  هم اکنون  ۷۵ هزار خانوار با بیش از ۱۶۰ هزار نفر در استان کرمانشاه زیرپوشش چتر حمایتی کمیته امداد  استان، قرار دارند، اظهار کرد:این اداره طی سنوات گذشته در زمینه‌های احداث و نوسازی منازل، اعطای تسهیلات اشتغالزایی جهت توانمندسازی مددجویان، ارائه کمک‌های معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه، تهیه جهیزیه برای ازدواج نیازمندان، تأمین امکانات و لوازم، ارائه کمک‌های مالی، تأمین البسه و لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان مدارس خدمات قابل توجهی به مددجویان تحت پوشش ارائه داده است.

وی در پایان گفت:مبلغی بیش از سه میلیارد و ۱۸ میلیون ریال هم به صورت نقدی با همّت خیرین جمع آوری و در کمترین زمان ممکن با هدف تحویل به موقع و تحقق نیت نیکوکاران، به حساب خانواده‌های محروم واریز شد همچنین  ابتدای سال تاکنون ۷۰ هزار و ٨۴٩ بیمار نیازمند از فرانشیز خدمات ویژه درمان با اعتباری بیش از ۸۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بهره‌مندو پنج هزار و ٨٣٩ بیمار زیرپوشش از بخش تأمین تجهیزات و درمان بیماران سخت درمان با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد و ٢٩۵ میلیون ریال بهره‌مند شدند.

کد خبر 1753253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha