آموزش های قرآنی باید مردمی برگزار شود

بحرالعلوم گفت: آموزش های قرآنی نباید در بند ادارات دولتی و دستگاههای اجرایی برگزار شود بلکه باید مردمی اجرا شود و ادارات متولی نیز به رسالت خود در این راستا بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، استاد محمدمهدی بحرالعلوم، از داوران بین‌المللی مسابقات قرآن کریم اظهار کرد: بنده در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان داور بخش صحت حفظ بودم که تاکنون و با توجه به مسابقات صورت گرفته شرکت‌کنندگان رشته حفظ  در مقطع مطلوبی قرار دارد و در مجموع رقابت خوبی بین شرکت‌کنندگان برقرار است.

وی به اهمیت آموزش قرآن در طول سال اشاره و بیان کرد: ما باید آموزش قرآن را بند ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی نکنیم و این امر بین نهادهای مردمی انجام شود که در کنار این بخش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، امور مساجد در این بخش وظایفی برعهده دارند.

این داور قرآنی با تأکید بر اینکه کار آموزش قرآن را باید همچون گذشته و سالیان دور به خانه‌ها و جلسات خانگی قرآن ببریم، بیان کرد: قرآن کریم نیازمند این است که همگانی شود که در این بخش آموزش و پرورش وظیفه سنگینی بر عهده دارد چراکه بخش عمده‌ای از آموزش قرآن در مدارس انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسابقات به صورت تخصصی در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: در حال حاضر برای ورود جوانان و نوجوانان بیشتر به مسابقات قرآنی باید مسابقات عمومی بیشتری را طراحی کنیم تا افراد با سطوح پایین‌تری شرکت کنند و رتبه کسب کنند.

استاد بحرالعلوم با شاره به اجرای طرح قرآن مستورا برای ماه مبارک رمضان افزود: طرح قرآنی مستورا شامل 50 آیه کاربردی و کوتاه قرآن کریم بوده است که همگان به سادگی می‌توانند این آیات را حفظ کنند.

وی با تأکید به اینکه برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی باید گام‌ها را کوتاه‌تر و جریان را عمومی‌تر کنیم، اظهار کرد: این امر زمینه‌و بستر لازم برای حضور بهتر و بیشتر جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم در فعالیت‌های قرآنی را فراهم خواهد کرد.

این استاد قرآنی بیان کرد: قرآن امروز نه در سبد فعالیت‌های حاکمیتی و نه در سبد خانواده‌ها جزو اولویت‌ها نیست و بیشتر به بخش معیشت توجه می‌شود که این امر تا حدی منطقی است اما برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرانی باید این امور اولویت‌دار شوند.

وی افزود: براین اساس اگر خانواده‌ها فرزندی قرآنی نداشته باشند باید آن را یک عیب برای خود محسوب کنند و دولت‌ها هم وقت، انرژی، پول، نظارت و پیگیری توسعه فعالیت‌های قرانی را مورد توجه قرار دهند که اگر این امر محقق شود امیدواریم یک جریان قرآنی اتفاق بیفتد.

کد خبر 1753261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha