غرس درخت به یاد شهید و شهیده‌ای که خواهر و برادر بودند

شهردار منطقه یک مشهد مقدس از کاشت ۶۰ اصله درخت به یاد شهدای والامقام در بوستان مهر و ماه مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، جواد مسلم درمراسم غرس درختان در پارک مهرو ماه مشهد درجمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای برنامه های هفته درختکاری و اقدامات استقبال از بهار بیش از ۵ هزار اصله نهال انواع درخت و درختچه و ۶۰ هزار بوته گونه های مختلف پرچین در فضای سبز سطح منطقه یک در حال کاشت است.

وی افزود: این ویژه برنامه در آستانه فرا رسیدن بهار و در هفته درختکاری در بوستان مهر و ماه مجموعه ششصد دستگاه واقع در بلوار ارشاد، با حضور شهردار،معاونین و روسای ادارات منطقه یک،جمعی از معتمدین محلی و اعضای شورای اجتماعی محلات و خانواده شهیدان اجرا شد.

غرس درخت به یاد شهید و شهیده ای که خواهر و برادر بودند!

 شهردار منطقه یک مشهد مقدس ادامه داد: در این رویداد نهال ۶۰ اصله درخت،شامل درختان زیتون تلخ،اقاقیا و چنار و ... با مشارکت شهروندان کاشته شد.

وی تصریح کرد: همچنین یک اصله درخت به صورت نمادین به یادبود نام و خاطره شهید اسدالله اسدی شهید ۱۸ ساله ای که در شلمچه و عملیات کربلای۵ شهید شد و خواهر گرامی اش شهیده ناهید اسدی(۱۴ ساله) که در وقایع انقلاب در سال ۱۳۵۷ و در حال امدادرسانی به زخمی ها به فیض شهادت نائل آمده،با حضور خانواده این شهیدان والامقام که از اهالی منطقه یک هستند کاشته شد.

مسلم همچنین عنوان کرد: در قالب استقبال از بهار۱۴۰۳ هم به همت اداره  فضای سبز منطقه ۱ بیش از ۶۰ هزار انواع گونه پرچین و  بیش از ۵هزار اصله نهال درخت و درختچه در آیلند بلوارها،باغچه های حاشیه خیابان ها و بوستان های محلی موجود در منطقه کاشته می شود و ۳۵۰ اصله درخت چندساله نیز به صورت روتبال در حال کاشت هستند.

غرس درخت به یاد شهید و شهیده ای که خواهر و برادر بودند!

وی افزود: بیشترین تعداد درختان قدیمی و کهنسال پلاک دار مشهد( ۱۲۸ اصله) در سطح این منطقه وجود دارد،که حفظ و نگهداری آنها و نیز ۳ هزار و ۴۰۰ اصله سایر درختان موجود در منطقه حائز اهمیت است و در حال هرس و جوانسازی هستند.

شهردار منطقه یک مشهد گفت: علاوه بر این، افزایش تعداد درختان جدید نیز در برنامه است و در این راستا در  در هر مکانی که امکان کاشت درخت باشد، حتی در اماکن شخصی دارای تقاضا،درختان جدیدی کاشته شود و بر تعداد درختان موجود در منطقه افزوده شود.

وی یادآور شد: این اقدامات در راستای بهبود محیط زیست شهری صورت می گیرد،تا هم در راستای زیباسازی سیمای شهر و هم حفظ روحیه نشاط شهروندان،شهرداری نقش خود را ایفا نماید.

مسلم تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا هر سال مراسم درختکاری پربارتر و بهتر از گذشته برگزار شود تا بتوانیم در حد توان درختان بیشتری در محدوده منطقه بکاریم،چرا که این منطقه  فشرده ترین بافت سکونتی و کمترین فضای سبز را به لحاظ سرانه دارد  و باید تلاش کنیم تا به وضعیتی مطلوب تر دست یابیم.

پایان پیام/

کد خبر 1753271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha